[Economy class] Billiga SWISS biljetter till Asien (0% EuroBonus poäng, 100% United miles)

dr-miles

New member
SWISS erbjuder billiga ekonomiklass biljetter till Asien från Stockholm.

Shanghai: 4,450 SEK

Bangkok: 5,000 SEK

Hong Kong: 5,000 SEK

*Priserna ovan är inkl. skatter.

De priserna ger dock ingen SAS EuroBonus poäng.

***originaltext före ändring***

Flyga med billig SWISS ekonomiklass biljett till Asien och få 200% EB poäng!

T ex ARN-HKG t/r i SWISS P klass kostar ca 5,000 SEK inkl. skatter.

Enligt SAS EuroBonus websida, EuroBonus medlemmar kommer att kunna tjäna 200% på LX P klass fr o m 2011-07-04.

ARN-ZRH-HKG ger ca 27,000 EB poäng. Tre t/r blir man EBG!

SAS EuroBonus skrev:First & Business: F, A, J, C, D, Z,P*: Min. 1 200* Effective from July 4, 2011.Klicka för att utvidga...

Det finns priser också till Shanghai (ca 4,450 SEK inkl. skatter), Bangkok(ca 5,000 SEK inkl. skatter).

Jag har svårt att tro att det går att boka en biljett i Economy klass P nu, utan att den skrivs ut på nytt i en annan Economy bokningsklass 4 juli.

Absolut bra pris. Som andra skriver finns det dock risken att det som idag är P blir något annat i framtiden, din bokningsklass kan alltså ändras automatiskt.

Jag skulle vilja säga att det inte är en risk - det är ett faktum. LX, OS och LH har annonserat att de kommer att gå igenom gjorda bokningar och justera bokningsklasserna efter förändringen.

Malu skrev:Jag skulle vilja säga att det inte är en risk - det är ett faktum. LX, OS och LH har annonserat att de kommer att gå igenom gjorda bokningar och justera bokningsklasserna efter förändringen.Klicka för att utvidga...

Du har helt rätt, Malu.

SWISS har publiserat bokningsklass transition tabell.

Enligt tabellen, P klass kommer att konverteras till L klass som inte ger många poäng(inte dagens P klass iofs.)

Back