Vad vill du veta?Fixter skrev:Någon med erfarenheter från SAS CRJ900?Första flygningen med denna maskin imorn med SK1767 som ska flygas av en sådan =)Klicka för att utvidga...
Överlag är det ingen bra kärra att resa med infant. Det är ett litet flygplan som jag alltid upplever som trångt, det räcker i princip med att ha någon bredvid sig för att jag ska få den känslan. Med det sagt är det samtidigt den härligaste kärran i SAS flotta om man har tur att få seatblock. Vidunderligt ljus och tyst längst fram.Fixter skrev:För o nackdelar, platser man inte ska sitta på, hur upplevs komforten,ljudnivå,seatpitch, legrom, är det sämre med infant?Klicka för att utvidga...
Då är det CityJet. Inte för att det gör någon skillnad ändå.Fixter skrev:Vet inte, kan jag ta reda på det någonstans? Det gäller SK1767Klicka för att utvidga...
Det innebär att det är en ny kärra, vilket är trevligt. Jag har dock inte flugit den, men var det inte något snack om att toaletten som ersätter 1DF/2DF inte finns på de planen..?Agö skrev:Då är det CityJet. Inte för att det gör någon skillnad ändåKlicka för att utvidga...
Korrekt. Här finns lite bilder på detta. Första platserna på D/F-sidan efter toaletterna är utmärkta, så även 1A/C som kanske t.o.m. är att föredra med INF då det är väldigt ostört.olo skrev:Det innebär att det är en ny kärra, vilket är trevligt. Jag har dock inte flugit den, men var det inte något snack om att toaletten som ersätter 1DF/2DF inte finns på de planen..?Det gör rad 1 ännu bättre på en längre flygning, då de blir mindre spring där.Klicka för att utvidga...
Enig. Smidigt system. Har man dessutom en mindre väska (ej kabinväska) så får man ta med den ombord.fcx skrev:jag älskar det här systemet och skulle gärna se att man inför det på alla SAS-maskiner.Klicka för att utvidga...
Varför inte?fcx skrev:Flyg inte med infant, oavsett flygplanstyp.Klicka för att utvidga...
Håller inte med. Det är extremt störande att inte få gå av förrän allt lämnat handbagage lastats av vid ankomst.Agö skrev:Enig. Smidigt system. Har man dessutom en mindre väska (ej kabinväska) så får man ta med den ombord.Klicka för att utvidga...
pswe skrev:Håller inte med. Det är extremt störande att inte få gå av förrän allt lämnat handbagage lastats av vid ankomst.Klicka för att utvidga...
Känns ju som en relevant lösning som småbarnsföräldrar, kommer inte alls skapa klyftor i relationer. Har man barn o inte kan ta med dom på en privat resa, skaffa inte barn!fcx skrev:Mitt favoritplan...Det är viss skillnad på Cityjet-opererade och Air Nostrum-opererade.Benutrymmet är sämre på första raden (inte alls som på de gamla CRJ:erna som SAS flög själva), och sätet är lite smalare. På Air Norstrum-varianterna är det airbag i bältet på första raden, så det blir ännu smalare.Kabinväskan lämnas utanför och får tillbaka direkt vid ankomst. Observera att inga passagerare släpps av innan kabinväskorna har lastats ut igen vid ankomst. Gör dig själv och dina medpassagerare en tjänst och lämna väskan utanför, eftersom du sparar ingen tid på att ta med den in, det skapar bara mer trängsel, irritation och elände. jag älskar det här systemet och skulle gärna se att man inför det på alla SAS-maskiner.Flyg inte med infant, oavsett flygplanstyp.Klicka för att utvidga...
Min erfarenhet är att detta går snabbt, mkt snabbt. Har aldrig (och då har jag flugit CRJ oerhört många gånger med tanke på att jag har Köpenhamn som bas) fått vänta på detta. 88 pax max, måste vara extremt ovanligt med 88 handbagage på vagnen. Snarare brukar det vara 10-20 väskor och det brukar gå snabbt att lasta av.pswe skrev:Håller inte med. Det är extremt störande att inte få gå av förrän allt lämnat handbagage lastats av vid ankomst.Klicka för att utvidga...
Fixter skrev:Känns ju som en relevant lösning som småbarnsföräldrar, kommer inte alls skapa klyftor i relationer. Har man barn o inte kan ta med dom på en privat resa, skaffa inte barn!Klicka för att utvidga...
Drömmen när man flyger med INF är att inte ha någon man inte känner bredvid sig. Följaktligen är 2-2 alltid att föredra framför 3-3 om man reser 2 + INF.fcx skrev:Vad jag menar är att bägge typerna av CRJ är förhållandevis trånga i och med att det är 2+2-seating. Skulle jag flyga med infant så skulle jag satsa på ett plan med 3+3 för att få mer chans att få mer utrymme.Klicka för att utvidga...
Jaha då förstår jag,det var planerat 37-800 ursprungligen på flygningen, men dom har byttfcx skrev:Vad jag menar är att bägge typerna av CRJ är förhållandevis trånga i och med att det är 2+2-seating. Skulle jag flyga med infant så skulle jag satsa på ett plan med 3+3 för att få mer chans att få mer utrymme.Klicka för att utvidga...
Personligen undviker jag bulkhead-sätena på CRJ-900an (rad 1 och/eller rad-3-till-höger). Detta eftersom bordet-i-armstödet gör sätet ännu smalare, och det på CRJ-900 redan från början är smalare än på de större flygplanen.Agö skrev:Om du reser längst fram ska du försöka roffa åt dig rad 1 tycker jag. I övrigt är alla säten likvärdiga.Klicka för att utvidga...