Erfarenheter CRJ900

Vad gäller för nödutgångsraden i CRJ nu igen? SAS egen seatmap och expertflyer skiljer sig åt?



Rad 17 och även rad 16 = nödutgång?



SK2031 UME-ARN 24 Juni är flighten i fråga
 
henke12 skrev:Vad gäller för nödutgångsraden i CRJ nu igen? SAS egen seatmap och expertflyer skiljer sig åt?Rad 17 och även rad 16 = nödutgång?SK2031 UME-ARN 24 Juni är flighten i frågaKlicka för att utvidga...
Åtminstone den CityJet jag flög med igår hade 16 och 17 som exit rows
 
henke12 skrev:Vad gäller för nödutgångsraden i CRJ nu igen? SAS egen seatmap och expertflyer skiljer sig åt?Rad 17 och även rad 16 = nödutgång?SK2031 UME-ARN 24 Juni är flighten i frågaKlicka för att utvidga...


På cityjet CRJ900 är det "16 and 17 overwings, 1AC 2 DF front".
 
Jag har gjort misstaget tidigare att boka rad 17 i tron att detta är exit-row för att vid boarding upptäcka att rad 15 var just exit-row.

Baserat på bifogat seat-map, hur hade ni läst ut vilken rad som egentligen är exit-row, rent visuellt rad 15 men 16 och 17 har markeringen för exit-row?



sk%C3%A4rmbild-2022-04-11-192842-png.128191
 
GOTBound skrev:Jag har gjort misstaget tidigare att boka rad 17 i tron att detta är exit-row för att vid boarding upptäcka att rad 15 var just exit-row.Baserat på bifogat seat-map, hur hade ni läst ut vilken rad som egentligen är exit-row, rent visuellt rad 15 men 16 och 17 har markeringen för exit-row?Visa bifogad bild 128191Klicka för att utvidga...
SAS har lite olika config på dina CRJ 900 så det kan skilja på olika individer. Men välj rad 16, det är mig veterligen ingen rad mellan två nödutgångsrader.
 
Finns minst två olika configar som sagt, åkte själv på niten förra veckan. SAS egen seatmap är fel (!) på åtminstone en av configarna. Raden framför nödutgångarna är kanske planets sämsta rad utan fönster och utan recline (i alla fall på en av configarna) så man vill inte hamna där av misstag.



Vi kanske kan samla lite data på vad som gäller för vilka plan. Här är mina datapunkter:



ES-ACP: Rad 16 och 17 är nödutgång

ES-ACC: Rad 15 och 16 är nödutgång
 
Åkte CRJ:n mellan ARN och BER för någon månad sedan, lite trång, men tyst och snabb, superb. cabin crew, klart överträffande SAS "orginal"!
 
Är det fortfarande så att man lämnar större handbaggage på vagnen precis innan man går på planet, och att man får väskan direkt från vagnen när man stiger av? (Frågan gäller CRJ900 Arlanda-Frankfurt som flygs av Xfly)
 
kispiox skrev:Är det fortfarande så att man lämnar större handbaggage på vagnen precis innan man går på planet, och att man får väskan direkt från vagnen när man stiger av? (Frågan gäller CRJ900 Arlanda-Frankfurt som flygs av Xfly)Klicka för att utvidga...
Japp
 
011430121 skrev:JappKlicka för att utvidga...
Kan meddela att jag nyligen flög Xfly och Herren intill mig på rad 1 släpade in den stora kabinväskan och la den ner på längden (enda sättet att få in den) så att den fyllde mer än halva hyllfacket. Ingen kommentar från kabinpersonal. Det gjorde ändå att jag tvingades placera datorväskan på hyllan mittemot.
 
Back
Top