G
Gnopps
Guest
När jag jobbade på LH (20 år sedan) så kunde man lägga in på väntelista och sedan direkt sända en automatisk förfrågan till en robot om väntelistan kunde bli bekräftad. Man fick inte tillgång till fler platser på det sättet, men väntelistekollen gjordes meddetsamma istället för senare. Det fungerade för mig för att få igenom väntelisteplatser då och då.Mattias Holmén skrev:I samtalet uppgav jag mitt ärende och passade även på att fråga om hon såg någon annan resa på hemvägen, med flygtider som passade mig bättre. Hon såg en avgång LH, som hon kunde boka som waitlist. Jag frågade vad det innebar och när jag får besked. ”I am able to get a confirmation on this during this call sir. Would you like me to proceed?”Det ville jag och 5 minuter senare hade hon fått bekräftelse att jag fick biljetterna, dvs confirmed, inte waitlist.Hon var alltså tvungen att lägga dom som waitlist. Ringa ett samtal för att få en bedömning, alternativt sitta och vänta på att systemet skulle processa den (jag vet inte vad hon gjorde dessa 5 minuter).Klicka för att utvidga...