pep skrev:"frikostiga"....svensk er ikke så let. CPH.. "Problemet": Det er et spørgsmål om tid, tænk hvis Etihad åbnede en 1st class linie fra CPH til verden....i øjeblikket er der vist ingen F fra CPH?@ACervinKlicka för att utvidga...
Nope, flyger med 2-klass B777-200ER (Refitted)Kricka skrev:Har inte Singapore Airlines First från CPH ?Klicka för att utvidga...
Bryant skrev:Kanske sparkar in öppna dörrar nu, men!Eftersom Air Berlin helt plötsligt blivit så frikostiga med statusmatchning så kan man ju misstänka att något är på G.Är det Etihad's sätt att knyta till sig Europeiska resenärer?Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Etihad har i dagarna gjort vissa uppoffringar för att få igenom konkurrensprövningen avs. köpet av 49 % i Alitalia. Kommissionen i Bryssel tittar bl.a. på överlapparna på Belgrad-Rom (Air Serbia och Alitalia), Italien-UAE och Bryssel-New York (Etihad och Jet Airways). Oklart än vad Etihads åtaganden omfattar.Lufthansa och AF/KLM har uppenbarligen skrivit till Kommissionen och vädrat sin oro ("deeply worried" enligt fackpressen). Blir spännande att följa fortsättningen i detta case.Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Lufthansa och AF/KLM har uppenbarligen skrivit till Kommissionen och vädrat sin oro ("deeply worried" enligt fackpressen). Blir spännande att följa fortsättningen i detta case.Klicka för att utvidga...
NyfikenGrau skrev:Är det inte lite komiskt att just AF/KL är så bekymrade, som själva nyligen lade ett (uppenbarligen otillräckligt) bud på Alitalia?I övrigt vet jag inte riktigt vad jag ska tycka - i nuläget är det såklart lite roande att se stöddiga Lufthansa vrida sig på metkroken, men jag vet inte om det blir så kul i slutändan om gulfbolagen dödar alla annan routing österut från Europa än just via Persiska viken...Klicka för att utvidga...
Det kan vara airberlins halvt airberlin, halvt Etihad Airways målat plan.OnlyAFool skrev:Lite off topic, men jag landade på Arlanda ca 08:20 imorse och tyckte mig se ett Etihad plan på marken. Var det att jag inte druckit kaffe, eller var Etihad på Arlanda imorse?Klicka för att utvidga...