Eurobonus julkalender 2024

• Thread starter Thread starter Deleted member 23500
  • Start date Start date
Flög igår BKK till CPH och fick bara 1X poäng. Ingen dubblering. Det blir sämre och sämre. På utresan fick jag i alla fall dubbla bonuspoäng. Men inga dubbla nivåpoäng. Har chattat med kundtjänsten men ingen lösning. Vet inte om det är kunskapsbrist eller ovilja att lösa problemet.

Det måste ju vara stora ledningsbrister inom SAS som tillåter en sån här bedrövlig hantering. SAS gör mycket bra saker med kampanjer som ex vis julkalendern. Men allt det positiva blåser ju bort på en gång när man inte vårdar det hela och ser till att det blir rätt från början.

Har varit en lojal medlem i SAS Eurobonus sedan augusti 1992 men nu känner jag en stark lust att skippa allt med SAS.

Ge We skrev:Flög igår BKK till CPH och fick bara 1X poäng. Ingen dubblering. Det blir sämre och sämre. På utresan fick jag i alla fall dubbla bonuspoäng. Men inga dubbla nivåpoäng. Har chattat med kundtjänsten men ingen lösning. Vet inte om det är kunskapsbrist eller ovilja att lösa problemet.Det måste ju vara stora ledningsbrister inom SAS som tillåter en sån här bedrövlig hantering. SAS gör mycket bra saker med kampanjer som ex vis julkalendern. Men allt det positiva blåser ju bort på en gång när man inte vårdar det hela och ser till att det blir rätt från början.Har varit en lojal medlem i SAS Eurobonus sedan augusti 1992 men nu känner jag en stark lust att skippa allt med SAS.Klicka för att utvidga...
Poängärenden tar du lättast med Eurobonus-supporten över e-post. Adressen finner du i appen under din profil.

Cristoffer Cedergren skrev:Poängärenden tar du lättast med Eurobonus-supporten över e-post. Adressen finner du i appen under din profil.Klicka för att utvidga...
Har du en epost dit? Hittar bara till formuläret att efterfråga sina saknade poäng, men kan tidigast göras 8 dagar efter flygning.

Behöver mina nivåpoäng nu så vill gärna ha direktkontakt.

Dragzone skrev:Har du en epost dit? Hittar bara till formuläret att efterfråga sina saknade poäng, men kan tidigast göras 8 dagar efter flygning.Behöver mina nivåpoäng nu så vill gärna ha direktkontakt.Klicka för att utvidga...
Öppna appen, längst ner trycker du på ”me”, scrolla ner lite så finns en knapp där det står ”Email”. Tryck på knappen så kommer den korrekta adressen upp för dig (den beror på status nivå).

Fredah skrev:Öppna appen, längst ner trycker du på ”me”, scrolla ner lite så finns en knapp där det står ”Email”. Tryck på knappen så kommer den korrekta adressen upp för dig (den beror på status nivå).Klicka för att utvidga...
Ja ne precis, då får jag inte upp någon. Är bara silver just nu.

Ge We skrev:Flög igår BKK till CPH och fick bara 1X poäng. Ingen dubblering. Det blir sämre och sämre. På utresan fick jag i alla fall dubbla bonuspoäng. Men inga dubbla nivåpoäng. Har chattat med kundtjänsten men ingen lösning. Vet inte om det är kunskapsbrist eller ovilja att lösa problemet.Det måste ju vara stora ledningsbrister inom SAS som tillåter en sån här bedrövlig hantering. SAS gör mycket bra saker med kampanjer som ex vis julkalendern. Men allt det positiva blåser ju bort på en gång när man inte vårdar det hela och ser till att det blir rätt från början.Har varit en lojal medlem i SAS Eurobonus sedan augusti 1992 men nu känner jag en stark lust att skippa allt med SAS.Klicka för att utvidga...

Komplettering:

Kontakt idag med kundtjänsten. Hade tur att få prata med en mycket trevlig och sympatisk kvinna. Kände mycket väl till problematiken. Inte första samtalet om detta. Hon kollade upp läget för mitt ärende. Säkert med eurobonus avdelningen. Poängen ska komma. Kunde inte säga när. Man är överbelastad med denna typ av ärenden. Tillsammans med alla övriga ärenden så tar det tid. Hon bad om ursäkt och beklagade. Hon var så bra att jag kände hopp och la irritationen bakom mej.

Jag måste säga jag lider med personalen som behöver jobba under dessa omständigheter. Den här kampanjen pågår under tre månader. Problemet uppmärksammades redan för en månad sedan. På detta forum skrevs att en teknisk lösning skulle till. Verkar fortfarande inte vara i drift.

Det här är ju faktiskt helt sanslöst dåligt. Ansvariga chefer borde omgående omplaceras.

Ge We skrev:Komplettering:Kontakt idag med kundtjänsten. Hade tur att få prata med en mycket trevlig och sympatisk kvinna. Kände mycket väl till problematiken. Inte första samtalet om detta. Hon kollade upp läget för mitt ärende. Säkert med eurobonus avdelningen. Poängen ska komma. Kunde inte säga när. Man är överbelastad med denna typ av ärenden. Tillsammans med alla övriga ärenden så tar det tid. Hon bad om ursäkt och beklagade. Hon var så bra att jag kände hopp och la irritationen bakom mej.Jag måste säga jag lider med personalen som behöver jobba under dessa omständigheter. Den här kampanjen pågår under tre månader. Problemet uppmärksammades redan för en månad sedan. På detta forum skrevs att en teknisk lösning skulle till. Verkar fortfarande inte vara i drift.Det här är ju faktiskt helt sanslöst dåligt. Ansvariga chefer borde omgående omplaceras.Klicka för att utvidga...
Fick varken för utresan eller hemresan...hur gör de om medlemsåret löper ut? Poängen bakdateras väl i så fall?

Jag ska resa iväg på söndag igen och hade väldigt mycket uppskattat min guldstatus..

För er som fått poängen från julkalendern, hur lång tid tog det er att få poängen efter att ni kontaktat supporten?

Har skapat ärende, ringt supporten och skrivit till guld-mejlen.

Dragzone skrev:För er som fått poängen från julkalendern, hur lång tid tog det er att få poängen efter att ni kontaktat supporten?Har skapat ärende, ringt supporten och skrivit till guld-mejlen.Klicka för att utvidga...
Första gången: några dagar. Andra gången: 2 weeks and counting. Båda med SAS Guld-mail

Var hittar jag diamond-support-mailen?

Jag uppgraderade min Plus-biljett till USA häromdagen till Biz, med ett bud i pengar. Det fick jag nivåpoäng för. Men inte dubbla.

Utresan dubbla bonuspoäng men ingen dubbling av level-poäng.

Hemresan (natten till igår) inga poäng alls ännu.

Erik M skrev:Var hittar jag diamond-support-mailen?Jag uppgraderade min Plus-biljett till USA häromdagen till Biz, med ett bud i pengar. Det fick jag nivåpoäng för. Men inte dubbla.Utresan dubbla bonuspoäng men ingen dubbling av level-poäng.Hemresan (natten till igår) inga poäng alls ännu.Klicka för att utvidga...
Säg gärna till om du får dubbla poäng på uppgraderingen. Var inte helt klart ifall man skulle få det

Har anmält SAS till ARN nu eftersom de inte ville dubblera poängen för uppgradering.

De skapar högre efterfrågan i en auktion genom att utlova ett högre värde. Sen när de fått betalt hittar de på undantag. Så får man självklart inte göra.

Erik M skrev:Har anmält SAS till ARN nu eftersom de inte ville dubblera poängen för uppgradering.De skapar högre efterfrågan i en auktion genom att utlova ett högre värde. Sen när de fått betalt hittar de på undantag. Så får man självklart inte göra.Klicka för att utvidga...
Vad är det för undantag de hänvisar till?

Erik M skrev:Har anmält SAS till ARN nu eftersom de inte ville dubblera poängen för uppgradering.De skapar högre efterfrågan i en auktion genom att utlova ett högre värde. Sen när de fått betalt hittar de på undantag. Så får man självklart inte göra.Klicka för att utvidga...
Det kanske inte hör hit, men står det i reglerna att uppgradering ingår? För läser jag endast "luckan" (se här) så utlovas dubbla poäng för flyget, inte för uppgraderingen.

Back