davvelavve
New member
Var det inte dubbla bonuspoäng endast?
Nix, det var för en gångs skull väldigt tydligt att det var ubbelt av båda. Se skärmdumpen i post nr 10 i den här tråden.Davvelavve skrev:Var det inte dubbla bonuspoäng endast?Klicka för att utvidga...
Ska vara båda - se bildDavvelavve skrev:Var det inte dubbla bonuspoäng endast?Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Samma här, flög till LAX i förrgår och fick idag dubbla bonuspoäng men inte dubbla nivåpoäng.Klicka för att utvidga...
Nu är det visserligen ett svar från kundtjänst. Men enligt posten före din är det ju precis tvärt om - de känner till problemet och jobbar på en fix och vi behöver inte kontakta dem en och en...Cristoffer Cedergren skrev:Dåligt av SAS, om dom vet att det blev fel poäng för oss som flög 1-3 mars, inte bara göra en körning och korrigera utan att vi ska behöva kontakta dem en ioch en.Klicka för att utvidga...
Precis, "de jobbar på det". Det låter faktiskt precis som situationen med SJ och nyårskaramellen, dvs det kan finnas en uppsida med att inte sitta still i båten och vänta på rättningen...mha321 skrev:Nu är det visserligen ett svar från kundtjänst. Men enligt posten före din är det ju precis tvärt om - de känner till problemet och jobbar på en fix och vi behöver inte kontakta dem en och en...(sedan är det ändå dåligt av dem, men ur perspektivet att de uppenbarligen inte har testat saker ordentligt)Klicka för att utvidga...
Helt klart bra, men den gamla kalendern med 3x till gamla EU3 zonen som även sammanföll med en 2x kampanj var magisk. Man fick lite drygt 40k poäng för 2000 sek då.Ge We skrev:Jag flög nu den 9 mars. Alla poäng ramlade in strax efter planet landade i BKK. Dubbla bonuspoäng med hänvisning till julkalendern. Imponerande snabbt.Men inga dubbla statuspoäng. Får väl avvakta. En lösning verkar ju vara på väg.Den här julklappen i förra årets kalender måste väl ha varit en av de bästa!Klicka för att utvidga...
Man verkar mest köra självstyrande team som inte jobbar agilt... Och gärna åtminstone delvis outsourcade till olika levereantörer för de olika delarna i leveransen som gör saken ännu värre - blir worst of both worlds. Och uppenbarligen har man väldigt dålig kvalitetsuppföljning.intuition skrev:Är det en tidsålder av enshittification av hela yrkeslivet eller är det "bara" någon organisationstrend utan hierarkier men med självstyrande team som jobbar "agilt" som börjar slå igenom i Sverige?Klicka för att utvidga...
intuition skrev:Precis, "de jobbar på det". Det låter faktiskt precis som situationen med SJ och nyårskaramellen, dvs det kan finnas en uppsida med att inte sitta still i båten och vänta på rättningen...Måste ändå gnälla lite igen på hur dåligt det är att man både misslyckas i kampanj-uppsättningen och i första rättningsförsöket. Inte bara SAS nu då, utan överhuvudtaget hela B2C-branschen. Det är inte jättesvårt att ha processer för att göra rätt från början. Om man nu inte har systemstöd för att marknadsavdelningen kan sätta upp kampanjer själva i sitt eget systemgränssnitt utan man behöver teknik-stöd för det, så varför sätter man inte en process? Marknad planerar och beställer sina kampanjer, en person kontrollerar och signerar beställningen, stödfunktionen implementerar och lämnar tillbaka till marknad, marknad gör ett testköp i skarp miljö.Är det en tidsålder av enshittification av hela yrkeslivet eller är det "bara" någon organisationstrend utan hierarkier men med självstyrande team som jobbar "agilt" som börjar slå igenom i Sverige?Klicka för att utvidga...
Jag såg idag att mitt saldo för nivåpoängen ökat med 7000 men har ingen post för det så verkar som en av två flighter blivit rättade men saknar fortfarande för den första flightenintuition skrev:Någon som nu fått dubbla nivåpoäng ? Ser någon rapport på flyertalk om gjord justering, men oklart om det var handpåläggning för en enskild kund eller del av fixen de skulle göra för alla.Klicka för att utvidga...