Eurobonus prislista för SkyTeam Awards

Hej!

Här kommer en komplett lista på länder som får förändrade poängpriser (rätta mig gärna om ni ser något fel):

DYRARE

Rabatten för länder i närområdet försvinner:

Danmark, Finland, Norge, Polen, Tyskland

30/50 -> 40/60

Dessa länder flyttas från "North & Central America" till "Central America and Caribbean":

Belize, Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Panama

70/130/175 -> 80/147,5/200

Dessa länder flyttas från "Mainland Southeast Asia" till "South East Asia":

Burma (Myanmar), Kambodja, Laos, Thailand, Vietnam

90/165/225 -> 95/187,5/257,5

Dessa länder flyttas från "India" till "Central, East and South Asia":

Afghanistan, Bangladesh, Indien, Maldiverna, Nepal, Pakistan, Sri Lanka

80/140/190 -> 90/165/225

Dessa "länder" flyttas från "Hawaii" till "Pacific":

Hawaii

110/190/250 -> 140/275/380

Dessa länder flyttas från "Europe" till "Central, East and South Asia":

Ryssland

40/60/80 -> 90/165/225

BILLIGARE

Dessa länder flyttas från "South America & Caribbean" till "Central America and Caribbean":

Antigua, Aruba, Bahamas, Barbados, Bermuda, Bonaire Sint Eustatius, Caymanöarna, Curaçao, Dominikanska republiken, Grenada, Guadeloupe, Haiti, Jamaica, Jungfruöarna, Kuba, Martinique, Puerto Rico, Sint Maarten, St. Kitts-Nevis, St. Lucia, St. Thomas, Trinidad och Tobago, Turks- and Caicosöarna

90/165/225 -> 80/147,5/200

Dessa länder flyttas från "Maritime Southeast Asia" till "South East Asia":

Brunei, Filippinerna, Guam, Indonesien, Malaysia, Papua Nya Guinea, Singapore

100/210/290 -> 95/187,5/257,5

NYTT LAND

Franska Guyana verkar ha tillkommit i nya listan och går in i regionen "South America" 90/165/225

"The table below shows how many EuroBonus points you need for a round trip award trip on our partner airlines, excluding taxes and carrier-imposed fees."

Noterar att jag inte sett uttrycket "carrier-imposed fees" tidigare...

Är det någon som vet, mellan tummen och pekfingret, hur mycket avgifterna uppgår till när man bokar en interkontinental (typ Europa-Asien eller Europa-USA) businessclass-award med Flying Blue? Jag antar att det inte är otänkbart att Eurobonus-awards kommer att ha avgifter i samma storleksordning.

Budgetresenär skrev:Är det någon som vet, mellan tummen och pekfingret, hur mycket avgifterna uppgår till när man bokar en interkontinental (typ Europa-Asien eller Europa-USA) businessclass-award medFlying Blue? Jag antar att det inte är otänkbart att Eurobonus-awards kommer att ha avgifter i samma storleksordning.Klicka för att utvidga...

finns exempel i denna tråd

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Kan du välja premium säten sen med gratis sen? (Om du har status) Jag har EBG och jag kan välja sätet gratis på ARN-CDG (J) - men inte på ARN-BKK (Z). Vi åker i business så jag kan inte svara på "premiumsäten" men jag gissar att det här är kopplat till bokningsklassen. Med det sagt, verkar det...

www.businessclass.com

Budgetresenär skrev:Är det någon som vet, mellan tummen och pekfingret, hur mycket avgifterna uppgår till när man bokar en interkontinental (typ Europa-Asien eller Europa-USA) businessclass-award medFlying Blue? Jag antar att det inte är otänkbart att Eurobonus-awards kommer att ha avgifter i samma storleksordning.Klicka för att utvidga...
Varför skulle eurobonus ändra sina avgifter för awards när de går med i skyteam?

Bara för att vissa bolag har hittepå avgifter så behöver inte eurobonus ha det.

palmen skrev:Varför skulle eurobonus ändra sina avgifter för awards när de går med i skyteam?Bara för att vissa bolag har hittepå avgifter så behöver inte eurobonus ha det.Klicka för att utvidga...
Öka sina intäkter och minska önskan/värdet att ta ut bonusresor?

AF-KL and DL will almost certainly want SAS charging YQ/fuel surcharges/"carrier-imposed surcharges" for at least the Europe-origin mileage tickets for the TATL flights operated by AF-KL, DL and VS. They will almost certainly eventually insist that SAS have such surcharge for SAS's own flights on SAS mileage tickets — and this will be no later than if/when SAS becomes part of the AF/KL/DL/VS revenue-sharing TATL JV or around if/when AF-KL acquires the majority of SAS.

AF-KL and DL have financial reasons to insist upon this. Just like they did when DL went for adding the YQ on DL mileage tickets with Europe-origin flight tickets even on Delta-only trips.

Sir Lemon skrev:Öka sina intäkter och minska önskan/värdet att ta ut bonusresor?Klicka för att utvidga...
Precis, en ordentlig höjning av någon avgift är väl pengar rakt in? Marginalerna är ju lövtunna så att plocka in ytterligare några hundra/någon eller kanske t.o.m. ett par tusen på varje/vissa award är väl inte avgörande för överlevnad men likväl lika intressant som vilken annan möjlig intäktskälla som helst?

Sir Lemon skrev:Öka sina intäkter och minska önskan/värdet att ta ut bonusresor?Klicka för att utvidga...
Samtidigt kan SAS och de nya ägarna inte EB för mycket just nu, iom att LH erbjuder sin status match, och fler kanske kommer. Blir det för många negativa ändringar på en gång, ökar folks benägenhet att kolla in andra ff program.

Jannes skrev:Även övriga regler:Boka partner bonusresorFå tillgång till ett globalt nätverk av partnerflygbolag med hjälp av dina bonuspoäng. Utforska världen med våra partnerflygbolag »www.sas.seKlicka för att utvidga...
Finns iofs inga priser för enkelresor, men 40 000 p för en t&r inom Europa är rena rånet. Men jag gillar anomalierna inom allianserna. Sitter på på ca 30 000 p i Delta Skymiles, dom villa ha 10 000 p en enkel Göteborg till Rom med KLM eller AF. Det är prisvärt.

Men 175 000 p för en t&r till Nordamerika i first verkar vara för bra för att vara sant om man kan komma åt La Premiere med AF.

henrik l skrev:Finns iofs inga priser för enkelresor, men 40 000 p för en t&r inom Europa är rena rånet. Men jag gillar anomalierna inom allianserna. Sitter på på ca 30 000 p i Delta Skymiles, dom villa ha 10 000 p en enkel Göteborg till Rom med KLM eller AF. Det är prisvärt.Men 175 000 p för en t&r till Nordamerika i first verkar vara för bra för att vara sant om man kan komma åt La Premiere med AF.Klicka för att utvidga...
La Premier kan bara Flying Blue Premium och högre boka...men om det inom en snar framtid blir så att EB övergår i FB och EBD blir FBP så //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png

Cristoffer Cedergren skrev:La Premier kan bara Flying Blue Premium och högre boka...men om det inom en snar framtid blir så att EB övergår i FB och EBD blir FBP såKlicka för att utvidga...
Jag betvivlar att det blir inom en snar framtid. AFKLM lär vilja ha tillräckligt med kapital för att vara med och bjuda på TAP (när det nu är helt klart att ITA förloras till LH & *A och det verkar rätt klart att ett avlövat Air Europa köps av IAG och därmed lär lämna SkyTeam) vars privatisering skjutits upp till 2025. Att öka ägarandelen i SAS lär få vänta längre, och blir då beroende av konjunkturläget, gissar jag. 2026? 2027? Senare om det börjar gå dåligt?

Tomas E skrev:Jag betvivlar att det blir inom en snar framtid. AFKLM lär vilja ha tillräckligt med kapital för att vara med och bjuda på TAP (när det nu är helt klart att ITA förloras till LH & *A och det verkar rätt klart att ett avlövat Air Europa köps av IAG och därmed lär lämna SkyTeam) vars privatisering skjutits upp till 2025. Att öka ägarandelen i SAS lär få vänta längre, och blir då beroende av konjunkturläget, gissar jag. 2026? 2027? Senare om det börjar gå dåligt?Klicka för att utvidga...

winking-face.png

Winking Face Emoji

A yellow face with a slight smile or open mouth shown winking, usually its left eye. May signal a joke, flirtation, hidden meaning, or general po...

favicon-32x32.png

emojipedia.org

Om tillgängligheten på AF-KLM till SAS är lika bra som den är hos Virgin så kommer det bli en stor rusning efter bonusplatserna den 1 september. Vidöppet till många delar av Syd/Centralamerika, Asien, Afrika, mm. Endast ett stopp och inga stökiga routings eller delsträckor i ekonomiklass med övernattningar.

Sen återstår det att se hur länge det varar. Om platserna tar slut, slutar släppas eller om programmet devalveras.

Jonas C skrev:Om tillgängligheten på AF-KLM till SAS är lika bra som den är hos Virgin så kommer det bli en stor rusning efter bonusplatserna den 1 september. Vidöppet till många delar av Syd/Centralamerika, Asien, Afrika, mm. Endast ett stopp och inga stökiga routings eller delsträckor i ekonomiklass med övernattningar.Sen återstår det att se hur länge det varar. Om platserna tar slut, slutar släppas eller om programmet devalveras.Klicka för att utvidga...
KLM ser ut att alltid släppa 8 platser som award i business på longhaul, stämmer det?

Back