Mr Planning skrev:@MajaÄr det guld eller diamant som är målet?Klicka för att utvidga...
Diamond förutsatt att jag kan flyga i Juni, annars får det bli Guld.
Mr Planning skrev:@MajaÄr det guld eller diamant som är målet?Klicka för att utvidga...
Har för mig att det ändrats så att man får intjäning för den nya klassen om man uppgraderat med pengar men ursprungsklassen om man uppgraderar med poäng.ssh9721 skrev:Inte direkt relaterat, men vet någon hur det fungerar med poäng för resa uppgraderad på poäng? Tidigare fick. An ju poäng efter nya klassen, men det talades om att det skulle ändras?Anledningen är att jag har en del poäng som går ut, tänkte om det fungerade likadant fortfarande så kan jag ju prova uppgradera lika gärna för dom?Klicka för att utvidga...
Nej, eftersom dels kampanjen och din period går ut i juni och du redan har fått förlängd status.Nander skrev:Potentiellt dum fråga: då min kvalificeringsperiod går ut i juni, och jag automatiskt har fått Guld förlängt så finns det väl inte för mig något incitament att deltaga i den här kampanjen? Det vill säga, poäng som jag tjänar under kampanjperioden kan inte på något vis bidraga till att hjälpa mig upprätthålla statusnästa kvalificeringsperiod?(Lite irrelevant då jag inte har några planer att resa i onödan under COVID - men skulle ju kännas bättre att veta att man inte "missar" något.)Klicka för att utvidga...
Tongen2 skrev:Nej, eftersom dels kampanjen och din period går ut i juni och du redan har fått förlängd status.Om det däremot kommer en liknande kampanj senare, och du inte tror att det kommer bli förlängd status igen, så är det ju läge att hoppa på detta och flyga in status.Jag tror ju inte jag får förlängt igen, har period som slutar nu i april 2020 och förlängt till juli 2022, och kommer därför nyttja denna kampanjen för att säkra upp att jag på egna meriter uppnått guld under mitt nu kommande år med start i maj.Klicka för att utvidga...
Vi är ju antagligen en otrolig liten minoritet och kampanjen träffar de som ändå skulle flyga. De får nu ett större incitament att välja SAS över andra bolag. Eller på vissa sträckor kanske flyg över båt/tåg, men inte heller där är ju flyget värre i avseende smittspridning.Nander skrev:(Lite kluven fortfarande att SAS uppmuntrar mileage runs på det här sättet samtidigt som Löfven ber alla att inte ens resa till familj i påsken...Klicka för att utvidga...
H4ipM8adRg9nvkRu skrev:Vi är ju antagligen en otrolig liten minoritet och kampanjen träffar de som ändå skulle flyga. De får nu ett större incitament att välja SAS över andra bolag. Eller på vissa sträckor kanske flyg över båt/tåg, men inte heller där är ju flyget värre i avseende smittspridning.Klicka för att utvidga...
Det är väl omkring 4-5M medlemmar i eurobonus och antalet som nu ska ut på mileage/segment run är väl omkring 100 kanske.Nander skrev:Ja, precis. I grund och botten så är det ju en vettig kampanj också från COVID-perspektiv - "flyg bara en fjärdedel av de flyg du skulle ha flugit annars, och få samma antal poäng". Problemet är ju bara att folk som oss istället kommer höra "flyg fyra gånger så mycket som du annars skulle ha flugit, och få 16x så mycket poäng!"...Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Det är väl omkring 4-5M medlemmar i eurobonus och antalet som nu ska ut på mileage/segment run är väl omkring 100 kanske.SAS gör inte denna kampanj for oss. Sen att detta forum sedan start har maximerat liknande deals till max i alla tider kan man inte riktigt beskylla sas för. Finns det en möjlighet att maximera något till max kommer vi att göra det.I slutändan är det upp till var och en att ta ställning till sitt eget flygande. Det är inga beslut som sas tar åt oss.Klicka för att utvidga...
Det finns ju inga restriktioner mig veterligen för att resa i dagsläget inom landet mer än att man ska avstå "onödiga resor". Vad som är en onödig resa är subjektivt och upp till egna tolkningar.Nander skrev:Absolut, och jag förstår argumentet. Skillnaden är väl att när vi tidigare har maximerat sådana här kampanjer (och jag har gladeligen gjort det många gånger) så har det inte varit under en pågående global pandemi med direkta sundhetsmässiga konsekvenser (sen kan vi ju prata om miljön... men det är en annan konversation). Precis som man kan se det som opassande att elektronikkedjor hade "doorbuster" Black Friday-deals i november som fick folk att riskera sin och andras hälsa för att score:a en billig TV, så tycker jag absolut att man kan ifrågasätta om SAS i det här läget ska belöna icke-nödvändiga resor. Även om det inte är så många som kanske sedan åker på en regelrätt mileage run så finns det ett kommunikationsvärde i att ha en sådan kampanj samtidigt som Tegnell & Co vädjar till folket att inte resa.Men - detta var ett sidospår, och jag menar inte på något sätt att de som väljer att utnyttja den här kampanjen gör något fel.Klicka för att utvidga...
Doctor-X skrev:Fick detta i ett mail från SAS avseende deras pågående kampanj:Visa bifogad bild 117397Visste inte att det var dubbla poäng med SAS Mastercard under senaste kampanjen.Klicka för att utvidga...
EBD_Hakan skrev:Har för mig att det ändrats så att man får intjäning för den nya klassen om man uppgraderat med pengar men ursprungsklassen om man uppgraderar med poäng.Klicka för att utvidga...
Då kanske de inte har implementerat det ännu. De berättade iallafall på senaste (?) EBD-träffen i Frösunda att det var en ändring de skulle införa.ssh9721 skrev:Hittade detta i villkoren, verkar inte göra skillnad om man uppgraderar för poäng eller inte, så länge det är en betald biljett och inte en bonusresa:”The new ticket class of the upgrade applies as the basis for earning points.”Klicka för att utvidga...
Ja men de har inte ändrat något än.EBD_Hakan skrev:De berättade iallafall på senaste (?) EBD-träffen i Frösunda att det var en ändring de skulle införaKlicka för att utvidga...
Maja skrev:@CanadienTack för bekräftelse att jag har tänkt rätt och vaknade på rätt sida om denna kampanj.ARN-CPH-WAW blir lite för lågt och dessutom utgår jag ifrån GOT, men ska leta vidare.Tack för inspiration till möjlig routing!Får det till att bli 2812 (inkl EBD bonus) för t.ex. GOT-CPH-LHR x 2 x 4 = 22496 poäng så det är långt över målet för EBG och nästan hälften mot EBD.Sedan var det ju det där med att komma in i landet också... Det kommer väl bli det största bekymret om man tänker sig att man ska ta sig utanför Sveriges gränser om man inte ska lägga till kostnaden för PCR-test.Klicka för att utvidga...
Det är absolut ett alternativ, men just nu är det en massa PCR-tester etc. och karantän hit och än dit som ändras så jag sitter lugn i båten och avvaktar till juni med hur allting utvecklas.ante_77 skrev:GOT-ARN-CPH-WAW är ju ett alternativ.Klicka för att utvidga...