Flightradar - vad hände här?

• Thread starter Thread starter Stefan62
  • Start date Start date
Min Flightradar-app visar inga flyg över Europa, men över Atlanten och Nordamerika finns det gott om plan.

Vad har hänt med min app? Kan det ha med någon inställning att göra, eller är det lika för er andra?

Gammal tråd som jag tycker förtjänar lite omvårdnad.

Så här dags på kvällen brukar jag kasta ett litet öga på Flightradar. Det dyker då upp en rysk kärra, Atran Cargo, där det står att den är planerad att gå Moskva - München. Nu verkar det inte stämma för den går alltid ned för landning på Arlanda. Flightradar markerar flighten som "diverted", vilket inte kan vara korrekt eftersom detta händer på varje flygning på aktuell rutt. Någon som vet hur Flightradar fungerar och varför det blir så här? Teorier och spekulationer är också kul - om brist på annat.

Atran flight V8816 - Flightradar24

Jag flög SK89 ARN-VBY 2:a maj. Upptäckte några dagar senare på Flightradar 24 att rutten avvek från den normala. Har ni några idéer om detta?

1746703976800-jpeg.164758

Flygtiden är egentligen bara ca 35 min men avgången är planerad att ta 50 min, så oftast är dom för tidiga till ARN

Miltärövning kring Västervik. Var många helikoptrar i omlopp. Kanske kan det spelat in?

og-default-image-bw.jpg

Sjukvårdsövning 25

Sjukvårdsövning 25 är en militärövning i Västerviks kommun, norra Kalmar län, som genomförs i huvudsak under vecka 19, 2025. Övningen syftar till att delar ur det civila försvaret tillsammans med Försvarsmakten, med andra ord totalförsvaret, övar på att..

favicon.ico

www.forsvarsmakten.se

Är rutten så ovanlig då? Handlar det inte bara om vilken landningsbana som använts?

Först denna

//uploads.tapatalk-cdn.com/20250510/d418486cf6487c094d8be659dd9e0a28.png

Och sedan en efterföljare

//uploads.tapatalk-cdn.com/20250510/d7a82b1b64d79c90c3d87bb672d09a13.png

Back