Flyga till Australien (2-4-1), Lufthansa/Thai eller Asiana?

kimmen00

New member
Vad skulle panelen valt? Skall fixa biljetter 2-4-1 och datumen ifråga fans det följande med vettiga tider: (fans andra alt oxå men 40-45h är ej OK tycker), dessa låg på ~30 h.

I business är det som gäller. Service, hårdvara etc?



SAS till LHR och därefter Asiana till ICN och vidare till Sydney



Eller



Sas/Lufthansa till FRA sen Lufthansa till BKK och därefter Thai till Sydney
 
Jag skulle ha bokat det som fanns medan det fanns. Regel nr 1 när det gäller awardbokningar är boka först, fråga sedan imho - annars är risken stor att någon annan väljer åt dig (dvs tar de awardplatser du nyss såg)...
 
Om jag minns rätt, både THAI Business class på Bangkok-Sydney och Asiana Airlines Business class på Seoul-Sydney inte har full flat stolar. utan angled lie-flat stolar.



Asiana Airlines gamla Business class stolar på Airbus A330:



asiana-business-bkk-icn-01-jpg.12596




asiana-business-bkk-icn-07-jpg.12597



(Foto: Dr. Miles)



THAI gamla Business class stolar på Boeing 747:


thai-business-class-airbus-a340_02-jpg.13657




thai-business-class-airbus-a340_03-jpg.13656



(Foto: Dr. Miles)




Kimmen00 skrev:Jättebra fråga. Jag är inte high på det. Hur får man fram det? Finns lathund någonstans?Klicka för att utvidga...
Inte till Australien, men det finns jämförelse av skatter & bränsletillägg på bonusresor mellan Stockholm-Bangkok med olika flygbolag och routings.



Jämförelse av summa av bränsletillägg+skatter för bonusresa Stockholm-Bangkok med SAS EuroBonuspoäng | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Kanske inte ett alternativ (kanske inte finns nått tillgängligt), men kollat via Tokyo? ANA flyger från Haneda till Sydney med B787. Och ANA har ju låga skatter.
 
Jag flög Thai i C SYD-BKK . Stolarna var ej lie-flat.

Vi betalade ca 5800 kr per person i skatter och avgifter för resa från Göteborg - Sydney med stopp i Europa och Bangkok båda vägarna.



Allt var med Thai förutom intra-europa flygen som var med SAS och Lufthansa
 
Jag gillade inte alls stolen. Den gick inte att få helt platt vilket gjorde att jag inte fick en bekväm position (ungefär som SAS gamla C).

Vårt flyg var ett dagsflyg vilket ändå gjorde flighten behaglig.



Servicen med Thai var vi nöjda med bortsett från en del strul med vår specialmat, IFE osv. Men de var mycket trevliga och service-minded.



Vi flög A380 3 ben i F och B747 ett ben i C. Som sagt, C stolen kan jämföras med SAS och den gillade jag inte heller. Skulle jag åka business skulle jag se till att få en ordentlig stol som går att få helt vågrätt om det är en lång flight.
 
Back
Top