Flygbolag ni tror ni är ensamma om

Patrick Oberg skrev:Precision Air i TanzaniaLion airlines, Wing's, merpati, TransNusa i IndonesienJetlite i Indien, vilketvar en upplevelseÄr nog de mest exotiska .....Klicka för att utvidga...

Lion Air har jag flugit med i Indonesien.

edit: Och även Jetlite i Indien faktiskt nu när jag läste om ditt inlägg.

Tycker faktiskt att Jetlite, som är budgetvarianten av Jetairways, var bra.

Aerosur - Madrid till Santa Cruz de la sierra

Samt TAM Bolivia - Santa Cruz - Tarija (intressant var att planet var väldigt gammalt och säkerhetsinstruktionerna stod på norska haha)

Dags för ett första inlägg på bc!

Vladivostok Air mellan Ulan-Ude och Moskva UUD - ULN

Eznis Airways mellan Ulaanbaatar och Mörön, inrikes i Mongoliet ULN - MXV

MIAT mellan Peking och Ulaanbaatar PEK - ULN

På sent 80-tal: Finnaviation ARN-MHQ-TKU med en Saab 340 som i folkmun kallades "Lill-Pekka" av personalen på ARN. Har även flugit Kar Air ATR-72 ARN-TKU.

Finnaviation serverade sött mousserande vin från OY Alko och en lätt gnällig Björn Gillberg satt snett framför mig. För er som inte var med så var han sveriges första miljöaktivist, känd för att ha tvättat skjortor i "Prädd" - en slags pulverersättning för kaffegrädde.

David skrev:Osäker på hur många och flängt runt i Kina så får väl dra till med några där...1. Chongqing Airlines2. Sichuan Airlines3. Shandong Airlines4. Xiamen Airlines5. West Air China6. Juneyao Airlines7. Allas vårat 5-stjärniga Hainan airlinessamt8. Cape Air som bl.a. flyger GUM-SPN för ContinentalKlicka för att utvidga...

Har åkt med nr 3 och 4 på din lista.

Lägger även till Tianjin Airlines.

jumbooze skrev:Agehall, är inte din "omvända" lista kortare? Dvs vilka har du inte flugit med?Klicka för att utvidga...

Näe, jag har som jag redan sagt hållit mig mest till de stora drakarna och hellre flugit till en hub i europa och tillbaka till afrika.

David skrev:Osäker på hur många och flängt runt i Kina så får väl dra till med några där...1. Chongqing Airlines2. Sichuan Airlines3. Shandong Airlines4. Xiamen Airlines5. West Air China6. Juneyao Airlines7. Allas vårat 5-stjärniga Hainan airlinessamt8. Cape Air som bl.a. flyger GUM-SPN för ContinentalKlicka för att utvidga...
Nummer 3 och 7(Jag har också åkt med 5 stjänigt flygbolga! haha).

Jag vet inte om Dalian Airlines(som har endast CA-prefix) räknas som ett flygbolag.

Maldivian Air Taxi

OLT Express (flög knappt 3 månader innan KK)

Atlantic Airways

Air Iceland (ej att förväxla med Icelandair)

Air Greenland

Goodness, kommer inte ihåg vad de obskyra små inrikesbolagen heter i Filippinerna. Ryska plan och säkerhetsinstruktionen bestod av information av hur man kastar ut dörren till nödutgången ;-)

Har dock en (tjej)kompis som jobbar på Suzi Airlines i Indonesien. Dom flyger till udda platser kan jag lova!

Sudan Airways några gånger i början på 80-talet. De flög väl en gång i veckan eller så mellan Nairobi i Kenya till Juba i Sudan.

/LinuxSam

Jag flög inrikes i Nicaragua för 20 år sen med ett litet propellerplan. Kommer inte ihåg vad bolaget hette, vi var fyra passagerare och strax innan avgång släpar man på fyra levande grisar och två burar med höns inne i kupén.

Xilan skrev:Lion Air har jag flugit med i Indonesien.edit: Och även Jetlite i Indien faktiskt nu när jag läste om ditt inlägg.Tycker faktiskt att Jetlite, som är budgetvarianten av Jetairways, var bra.Klicka för att utvidga...

Jag fick åka med en väldigt "sunken" 737-300 där jag fick hålla i stolen så den inte rasade ner i grannen bakom, delar som hängde löst etc men som sagt det car några år sedan och de är säkert bättre nu

Back