Flygbussarna: Door to gate (ny tjänst)

De verkar dock inte vara helt konsekventa dock vad gäller upphämtningstider. Vi åkte så sent inpå som det gick eftersom vi skulle hämta dagis också. I praktiken kom vi iväg strax innan kl 13:00. Priset baserar sig på en fast kostnad (ex 269 kr) för den första resenären, och sen varje ytterligare person i samma sällskap, barn som vuxen, tillkommer en kostnad på 50 kr/person. För oss blev det sammanlagt 369 kr, vilket kändes okej.



Och vill man komma hem från Arlanda måste man typ ha bokat i förväg. Vi fick denna info:

"När du landat på Arlanda flygplats behöver du låta oss veta att är redo för att bli upphämtad. Först när du gjort det kommer din bil att kunna köras fram till terminalen. Du gör det genom att använda vår självincheckning i appen som startar igång efter landningen. När du har landat på flygplatsen kommer du automatiskt att få ett SMS med instruktioner om hur du enkelt checkar in. Du kan även checka in direkt via appen under fliken "Mina resor". På Arlanda kan du använda dig utav wi-fi nätverket "Airport-Guest" som är gratis i tre timmar. Var noga med att slå på "viktiga resemedddelanden" i din profil i appen för att få den information du behöver. Var vänlig notera att viss väntetid kan förekomma efter att du checkat in till att din bil körs fram. Du kan även ta hjälp av våra värdar utanför ankomsthallen för att checka in."​

-----------------------------

Upphämtningsplats: nära Huvudsta Centrum, Solna

Slutdestination: Arlanda T5

Upphämtningstid: onsdag 2017-02-15 12:45 - 13:00

Flyginformation:
DY, 86653, onsdag 2017-02-15, 15:25

Typ av resa: International
 
Juraj skrev:Om man tycker att de hämtar för tidigt, kan man väl ange en senare avgångstid än den faktiska?Klicka för att utvidga...
Man matar in när flyget avgår och så räknar de från det. Man kan ange en felaktig avgångstid och det faktiska flight numret är inte obligatoriskt.



Jag tog den ut till ett möte för ett par veckor sedan, funkade fint att hitta på en avgångstid. Däremot har man väl definitivt ingen claim om man skulle missa flyget..
 
Jag testade för första gången igår från Arlanda och hem till Sollentuna.

Mycket smidigt.

Ville inte checka in förrän jag sett att alla mina väskor kommit på bandet.

Jag fick blir första avsläpp innan person två skulle vidare till Österskär.



209:- istället för vanlig taxi 490:-

Mycket trevlig chaufför som hjälpte mig med mitt tunga bagage ända fram till porten.



Klockrent!
 
Just nu finns rabattkod DTGS2 som ger 10 % rabatt på en bokning. Den gäller på en bokning t.o.m. 31/8 där resan ska ske senast 31/8. Bokning både på doortogate.se eller appen Flygbussarna Door to Gate.
 
De höjde priset för medpassagerare nyss från 50 kr till 65 kr. Priset för en familj på fyra personer från Stockholm City till Arlanda blir 484 kr nu. Kommer det inte göra att flera har svårare att välja Door to gate framför vanlig taxi nu?
 
En prishöjning gör ju alltid att produkten blir mindre attraktiv jämfört med konkurrenterna, det är helt logiskt. På samma sätt blev den mer attraktiv när tsxibolsgen senast höjde sina priser naturligtvis.



Jag är tveksam till att en sådan liten höjning får något större genomslag på marknads andelar. Enstaka kunder som faller i precis det spannet du nämner kanske går någon annanstans, men det är inte stor nog förändring för att påverka alltför många. Tror jag.
 
Jag hör till spannet, det är därför jag reagerade på prishöjningen. Men som du säger, det lär inte slå alldeles för hårt mot Door to gate.
 
Juraj skrev:Jag hör till spannet, det är därför jag reagerade på prishöjningen. Men som du säger, det lär inte slå alldeles för hårt mot Door to gate.Klicka för att utvidga...
De gånger jag åkt door to gate har det bara varit ensamresenärer som åkt samma bil om jag inte åkt ensam. Vänder sig inte riktigt till familjer, då kan man lika gärna åka taxi för det mesta.
 
palmen skrev:De gånger jag åkt door to gate har det bara varit ensamresenärer som åkt samma bil om jag inte åkt ensam. Vänder sig inte riktigt till familjer, då kan man lika gärna åka taxi för det mesta.Klicka för att utvidga...
Ett par gånger jag åkt har det varit par som åkt också. Men aldrig mer än två.



Annan punkt där det nog kan bli prisvärt är om man åker långt. Till city är det bra med konkurrens på taxi. Men har tex åkt samtidigt som folk som skulle ända ut till Nynäshamn. Där kan nog besparingen jämfört med vanlig taxi bli betydligt högre.
 
Dock har Door to gate i vårt fall presterat bättre än vanlig taxi när det gäller bakåtvända bilbarnstolar. Och eftersom de använder sig av stora skåpbilar, är de säkrare än vanlig taxi. På detta sätt är Door to gate väldigt bra för småbarnsfamiljer.
 
Varje gång det finns ett fält för rabattkod och jag inte har någon kod att peta in så känns det som jag gör en dålig affär...
 
Jag har åkt med door to gate och varit kanon nöjd,några gånger har det varit flera i bilen och dom gångerna det varit stressigt så är det för att folk som bokat stockholm city inte räknar med köerna ,så när dom slingar med folk ex mig som bor i täby så gnäller dom på chauffören att det går så långsamt fat det inte är hans fel,hur svårt ska det vara att boka så man hinner i tid ?
 
Daniel Larsson skrev:hur svårt ska det vara att boka så man hinner i tid ?Klicka för att utvidga...


En del av skulden tycker jag att man kan lägga på Flygbussarna, för när man bokar kan man ju ange sin flight och få ett förslag på upphämtningstid. Den tiden är i mitt tycke väldigt optimistisk, jag brukar alltid lägga på en halvtimme eller så för att ha lite marginal för trafiken, och om allt flyter på får man andas ut lite i loungen istället. Men den som inte åkt förut kan väl med viss rätt utgå ifrån att den föreslagna tiden är lämplig.
 
En väldigt bra upplevelse härom veckan med doortogate. Bokade samma morgon jag behövde bilen till kvällen. Visade sig vid hämtning att de var överbokade och skickade en privat taxi istället, givetvis till samma pris. Pratade med föraren som förklarade att de har avtal med flera bolag som de använder vid överboknigar och tar hand om mellanskillnaden själva.



Rätt snyggt mot kunden!
 
Back
Top