Ok, jag förstår - men tyvärr ingen info hos mig, men om de flyger på uppdrag av SAS är det rimligt att anta att SAS bagageregler gäller. Så var det tidigare då Cimber stod för en del av inrikestrafiken i Danmark.
SAS sine bagasjeregler som gjelder. Rutene som er operert av Cimber, er på alle måter å regne som SAS flygninger. De har SAS rutenummer, SAS-logo på flyet, SAS piloter(men cimber cc) og er det stor etterspørsel på en avgang får du et større sas-fly. En flygning teller også som en SAS-flygning hos eurobonus.
Roger J skrev:Henrik har rätt, set är SAS-flygningar, med SAS servicekoncept, så ingen skillnad i regler mot ett "vanligt" SAS-flyg.Klicka för att utvidga...
Detta gäller även intjäning av poäng. Eurobonus hanterar detta som en vanlig SAS-flygning så biljettpengen räknas mot Pandion, man får riktiga baspoäng osv.
Flög CPH-BLL tur och retur igår och idag. Detta är nu SAS egna linje som flygs av Cimber (Cimber-personal). Kaffemuggar och vatten fanns vid gate, kaffe serverades sedan ombord.
Kärran var en ATR72-200 med registreringsnummer EC-LSN. Första flygdatum 1990. 68 platser, fullt ut och hem. Synnerligen snyggt nymålad i SAS-färger. Lika grann som den var på utsidan, lika fattig var den på insidan.
Leasat från Swiftair av Cimber och sedan operated for SAS... ( Eller är det ett köp som inte "hunnit" bli omreggat ännu ? )
Det var alltå så Cimber skulle skaffa sina ATR, de var ju lite hemlighetsfulla ang. om de skulle "ta över" Cimber-Sterlings ATR för dessa flygningar eller lösa det på annat sätt. Jag trodde bara de ville sätta press på konkursförvaltaren för att få bra pris på Cimber-Sterling planen...