Flygplansbyte på Lufthansa longhaul?

oskher

New member
Hej,

Vet inte om detta är rätt att skapa en ny tråd, hittar inte via sökfunktionen.

Flyger FRA-PVG BC (LH 728) med Lufthansa och ser att den angivna maskinen är A340-600 om 3 veckor när jag ska flyga.

Ser däremot att linjen trafikeras med en 747-8.

Är det vanligt att de ändrar maskin eller är det rent av ett fel från LH i bokningen? Anledningen är att jag undrar är framförallt att jag hellre flyger 747'an.

Mvh

oskher skrev:Hej,Vet inte om detta är rätt att skapa en ny tråd, hittar inte via sökfunktionen.Flyger FRA-PVG BC (LH 728) med Lufthansa och ser att den angivna maskinen är A340-600 om 3 veckor när jag ska flyga.Ser däremot att linjen trafikeras med en 747-8.Är det vanligt att de ändrar maskin eller är det rent av ett fel från LH i bokningen? Anledningen är att jag undrar är framförallt att jag hellre flyger 747'an.MvhKlicka för att utvidga...
Sommartidtabellen började nu i påskhelgen, så det kan vara att iom den en annan maskin kommer att gå på linjen.

oskher skrev:Hej,Vet inte om detta är rätt att skapa en ny tråd, hittar inte via sökfunktionen.Flyger FRA-PVG BC (LH 728) med Lufthansa och ser att den angivna maskinen är A340-600 om 3 veckor när jag ska flyga.Ser däremot att linjen trafikeras med en 747-8.Är det vanligt att de ändrar maskin eller är det rent av ett fel från LH i bokningen? Anledningen är att jag undrar är framförallt att jag hellre flyger 747'an.MvhKlicka för att utvidga...
Sådant händer. Har själv råkat ut för ett byte där C på upper deck på 747 blev C på A340. Shit happens.

Back