Förläng ditt guldmedlemskap?

Hej!



Fick för en tid sedan mail från SAS där det står att jag bara behöver 3800 ytterligare poäng för att "förlänga ditt guldmedlemskap".



Någon som fått något liknande eller vet vad det innebär? Jag har flugit ihop mer än 3800 poäng sedan jag fick mailet, men något förlängt medlemskap än det jag redan hade innan poängen kommit in har jag inte fått...



Någon som vet?



sk%C3%A4rmavbild-2015-01-29-kl-16-38-13-png.31488
 
Var det 3800 poang kvar till gransen for guld? Isafall var det val en paminnelse om att du far guld ytterliggare ett ar om du skulle flyga in poangen?
 
Jeg fik en tilsvarende. Jeg var guld efter den nye 45.000 point og de point de sagde jeg manglede var op til den gamle indtjening på 50.00 for guld.

SAS IT!!
 
Dom där mailen brukar aldrig vara synkade med verkligheten.
 
ohkw skrev:Jeg fik en tilsvarende. Jeg var guld efter den nye 45.000 point og de point de sagde jeg manglede var op til den gamle indtjening på 50.00 for guld.SAS IT!!Klicka för att utvidga...
Ah, da raknar jag med detta mail nasta vecka da jag kommer passera 45000 imorgon.
 
Jag har ett relaterat problem, jag hade 47800 poäng innan nyår och borde därför ha blivit uppflyttad till guld den 1 januari men står fortfarande kvar som silver. Kundservice säger att alla dessa måste hanteras manuellt och att det "kommer ta ett tag"... Det är inget jag drabbas av just nu eftersom jag inte rest på ett tag men jag kan tänka mig att en del andra inte är så nöjda.


image-jpg.31489
 
SAS IT ar fenomenal! Websiten har ju aven den blivit annu samre sista tiden, att logga in, titta pa poangsaldo och sedan bokningar brukar jag fa logga in ca 3-4 ggr i snitt....... Ofta brukar det ta sa lang tid att det inte ens ar lont att vanta pa att sidan skall laddas. Kanske dags for nytt blod inom IT avdelningen?
 
RickardG skrev:Jag har ett relaterat problem, jag hade 47800 poäng innan nyår och borde därför ha blivit uppflyttad till guld den 1 januari men står fortfarande kvar som silver. Kundservice säger att alla dessa måste hanteras manuellt och att det "kommer ta ett tag"... Det är inget jag drabbas av just nu eftersom jag inte rest på ett tag men jag kan tänka mig att en del andra inte är så nöjda.Visa bifogad bild 31489Klicka för att utvidga...


Det där problemet hade min tjej också. Tydligen är det att det krävs en "händelse" på kontot för att rätt status ska visas.
 
Bryant skrev:Det där problemet hade min tjej också. Tydligen är det att det krävs en "händelse" på kontot för att rätt status ska visas.Klicka för att utvidga...
Jag har haft händelser i form av extrapoäng men det kanske är baspoäng som behöver trilla in för att det ska uppdateras.
 
RickardG skrev:Jag har haft händelser i form av extrapoäng men det kanske är baspoäng som behöver trilla in för att det ska uppdateras.Klicka för att utvidga...


Ah. Vet inte, tjejen fick in baspoäng och i samma veva uppdaterades kortet.
 
RickardG skrev:Jag har haft händelser i form av extrapoäng men det kanske är baspoäng som behöver trilla in för att det ska uppdateras.Klicka för att utvidga...


Gör en flygning och det löser sig.
 
FF#1 skrev:Enligt uppgift så kan man ringa och be de sätta in en baspoäng så kontot uppdateras.Klicka för att utvidga...
Jag får slå en signal i morgon och testa den vägen, tack för tipset!
 
RickardG skrev:Nu är det ingen större grej för just mig, men varför skulle jag betala för att SAS ska fixa sina egna IT-problem?Klicka för att utvidga...
Tänkte mest att dom flesta har trots allt inbokade resor och då brukar det lösa sig med tiden genom att man gör en flygning. Håller med dig att det borde vara smidigare givetvis.
 
Bryant skrev:Det där problemet hade min tjej också. Tydligen är det att det krävs en "händelse" på kontot för att rätt status ska visas.Klicka för att utvidga...
Njae, en händelse på kontot stämmer inte, det måste vara baspoäng som kommer in på kontot. Jag fick in lite poäng från kreditkorten utan att något hände. Kontaktaed SAS och de satte 1 1 abspoäng på mitt konto och efter det blev jag direkt diamond.

@RickardG
 
palmen skrev:Njae, en händelse på kontot stämmer inte, det måste vara baspoäng som kommer in på kontot. Jag fick in lite poäng från kreditkorten utan att något hände. Kontaktaed SAS och de satte 1 1 abspoäng på mitt konto och efter det blev jag direkt diamond.@RickardGKlicka för att utvidga...
Nu kan jag bekräfta att allt som krävs är ett samtal till kundservice som lägger till ett baspoäng, så sker uppgraderingen omedelbart.
 
Back
Top