Aeronautical Information Publication - Wikipediaplover skrev:AIRAC - är inte det en lite nördig pilotterm förresten ?Klicka för att utvidga...
Har haft ett claim med dom. Snabbt hantering, men dom vill har även har Reparaturbevis från verkstadenpswe skrev:Questor vill att jag förnyar snart.Har lyckligtvis inte behövt testa tjänsten skarpt under året.Någon som gjort en claim och kan dela erfarenheter?Klicka för att utvidga...
Och du fick fram ett sådant från uthyraren eller hur löstes det? Hyra i Sverige eller?Kaik skrev:Har haft ett claim med dom. Snabbt hantering, men dom vill har även har Reparaturbevis från verkstadenKlicka för att utvidga...
Hyrde i min hemstad och fick ett stenskott. Verkstaden har bytt ut hela vindrutan, och jag fick en skärmbild av en lista över alla kostnader. Men jag tror (!) ett alternativ kan vara att skicka in damage matrixen från kontraktetpswe skrev:Och du fick fram ett sådant från uthyraren eller hur löstes det? Hyra i Sverige eller?Klicka för att utvidga...
hco skrev:På samma tema som@pswes fråga: min försäkring hos Worldwide (worldwideinsure.com) har nyss gått ut. Jag har inte gjort någon claim under året, någon annan med erfarenheter?Offert (nu utgången iofs, gällde i en vecka) på förnyad "Annual Deluxe, worldwide incl. home country" för två förare (undertecknad och frugan) landade på GBP 87.Klicka för att utvidga...
Questor säljer via Malta och namnet Riverside Insurance. Har inte undersökt bilpool i detalj men har för mig att det ska fungera om det inte är privata bilar som poolas ihop.SK4628 skrev:Är det någon som sitter på uppdaterad information om försäkring för självriskeliminering för bilpool på hemmaplan? De tre bolag som rekommenderats tidigare i tråden (Questor, iCarhireInsurance eller I4CH) verkar inte längre sälja försäkringar till svenska kunder om jag förstår deras hemsidor korrekt!Klicka för att utvidga...
Yep, jag har avtal genom Riverside för bilpool, inget skadeärende än dock, men ok enligt villkoren.pswe skrev:Questor säljer via Malta och namnet Riverside Insurance. Har inte undersökt bilpool i detalj men har för mig att det ska fungera om det inte är privata bilar som poolas ihop.Klicka för att utvidga...
SK4628 skrev:Är det någon som sitter på uppdaterad information om försäkring för självriskeliminering för bilpool på hemmaplan? De tre bolag som rekommenderats tidigare i tråden (Questor, iCarhireInsurance eller I4CH) verkar inte längre sälja försäkringar till svenska kunder om jag förstår deras hemsidor korrekt!Klicka för att utvidga...
hco skrev:Hade en hyra så förnyade med Worldwide. Fortfarande GBP 87 för samma som ovan.Klicka för att utvidga...
hco skrev:Jag mailade Worldwide när jag köpte från dom förra gången. Och då skulle det gälla vid 'professionella' bilpoolar, där företaget själv äger bilarna (ex Aimo). Med Deluxe-planen ingår täckning på hemmaplan och då även dessa bilpoolar.Den gällerinteför P2P bilpoolar där privatpersoner delar bilar mot betalning, ex GoMore, eller andra bilpooler där bilar ägs av privatpersoner.(Men skadar inte att få en uppdaterad datapunkt från företaget i fråga om du vill skriva och verifiera).Klicka för att utvidga...
SK4628 skrev:Tackar för tipset - Worldwide verkar som ett bra alternativ. Jag kollade igenompolicy wordingoch mycket riktigt täcker deras "deluxe" plan både på hemmaplan och "car club" som de kallar bildelning enligt "benefits statement" på första sidan.Det är Aimo och Kinto jag tänkt använda när jag sålt min bil, men såg att Aimo har rätt saftig självrisk på uppåt 15,000 för en ID4.Klicka för att utvidga...
Du kan boka genom en förmedlare som erbjuder försäkring (t.ex. sunnycars) eller köpa av tredje part. För det sistnämnda läs tillbaka i tråden senaste två årens inlägg handlar om det.Backis2 skrev:HejÄr det någon som har tecknat sig för en hyrbilsförsäking på rentalcover? Har tänkt att boka en hyrbil i Grekland men de tar tyvärr inte amex så hittade jag deras sida på nätet. Finns det andra alternativ?Tacksam för hjälp.Klicka för att utvidga...