Första resan med SAS i Skyteam

• Thread starter Thread starter KNA
  • Start date Start date
K

KNA

Guest
Första resan med Skyteam , lite jobbigt att bilder från mobilen inte går att ladda upp direkt men man måste ta en print screen på de först men nu åker vi

Bording var i hast , var mer som att grupp 1-4 kunde gå ombord direkt , fast alla hamnade i kö på gangway , vet inte WLL på gangway men den justerade sig ett hack ner när alla stog på den och den gav efter med en smäll ...

Jag frågade efter 2 Mikkeler och värdinnan såg ut som ett frågetecken , hon frågade en annan värdinna men hon sa bara alkoholfri ... dokk kom första värdinnan på att de hade IPA och frågade om det var den jag ville ha ;-) Yepp , jag var bokad bakom + skylten så fick ta fram kortet och lämnade över SAS Amex men det fungerar fortfarande inte att betala med det på SAS Litauen eller vad sas utflaggat heter ...

Jag är så förvirrad av bilderna och har många frågor. Hur många öl blev det egentligen?

1726820026782-png.157269

Fotnot: på iTelefoner går det bra att ladda upp direkt, man bara trycker på Options och väljer en mindre bildstorlek än Full. Medium har funkat bra för mig. Sen väljer man bilden. Dock har jag inte kommit på hur man laddar flera på en gång på detta sätt.

På bild: ARN, Gott och Blandat, London.

Landade på ett soligt Kastrup och funderade över om deras investeringar för att ta emot A-380 lönat sig , hela piren är ju byggd för A-380 ...

《 Jag trodde inte att blockerade medlemmar kunde läsa vad man skriver men verkar så ... 》

Efter 4 veckor och 12 timmarsdagar är man lite trött , hade kort om tid och ingen biljett eller kort och kändes inte värt att betala för att komma in i loungen , ville gärna fråga om det skulle komma upp en ny skylt ;-)

Jannes skrev:Visa bifogad bild 157269Fotnot: på iTelefoner går det bra att ladda upp direkt, man bara trycker på Options och väljer en mindre bildstorlek än Full. Medium har funkat bra för mig. Sen väljer man bilden. Dock har jag inte kommit på hur man laddar flera på en gång på detta sätt.På bild: ARN, Gott och Blandat, London.Klicka för att utvidga...
Jag har ingen Iphone , är en 200 mp Android, jag gissar att bilderna är för "stora" och forumet för gammalt ;-)

Tror forumet har en rimlig gräns satt av admin för att hindra folk att ladda upp 20st 30MB’s bilder. Har inget att göra med forumets ålder, är bara bra datahygien.

Konstigt att din nya telefon inte erbjuder nedskalning av bilder ”on the fly”.

Jannes skrev:Tror forumet har en rimlig gräns satt av admin för att hindra folk att ladda upp 20st 30MB’s bilder. Har inget att göra med forumets ålder, är bara bra datahygien.Konstigt att din nya telefon inte erbjuder nedskalning av bilder ”on the fly”.Klicka för att utvidga...
Kan det ha att göra med att jag fotar i heic ?

KNA skrev:Lol jag har testat det mesta i luften och på havet ... # dustKlicka för att utvidga...

Du menar Lål?

Det verkar inte lyckas så bra för dig trots din erfarenhet.

Du låter som en matros på supplybåt med jobbiga chefer.

Jag är en medveten resenär;-) Första gången jag blev uppgraderad till Bussinesclass.se var med Austrian ,jag var i Asien på semester , jag hade sett på tv om någon vulkan som spottade ut aska men inget ljud på tvapparaterna i barerna , när en kollega skickade meddelande, kommer du hem ? Vadå svarade jag ... ?

Har du inte hört svarade han ...

Jag utarbetade en plan B om jag bara kom till mellandningen i Wien kunde jag lifta med en av kundernas lastbilar;-) för flygen gick dit då

Jag tog det med ro , när jag kom till Suvarnabhumi Airport var det kaos men ställe mig sist i kön , kön rörde sig inte och hände inget , efter 1 timme kom personal ut och kollade "biljette" har du biljett till dagens flyg ? Sorry sa de men du får sitt i bussinesclass but no lounge ;-) jag fick nästan springa till gaten för kort pm tid , sen blev vi försenade 1 timme men gjorde ingenting för var massa champagne och kokk som frågade om hur jag ville ha biffen ;-) #tingtartid

Mellanlandning

När väskan äntligen dök upp på bandet på Cph rusade jag men missade precis øresundståget över bron , när nästa kom var det krig om att komma ombord , jag kom inte ens in i första klass , Sverige är populärt med tanke på valutaraset , man behöver inte ens köpa biljett för konduktören kommer inte fram utan räcker man köper på Svenska sidan ,!0 var så mycket folk ombord att jag fick gå av tåget på Hyllie , första stationen i Sverige och gå ombord igen , tåget står stilla länge för ev gränskontroll på Hyllie (som aldrig sker nuförtiden) när jag skulle ombord tvekade blockerade ett stort sällskap ( från Stockolm ) dörren de var osäkra om biljetten gällde , jag sa alla biljetter gäller pågatåg øresundståg och de klev på, en dam i sällskapet sa senare , varför kör inte tåget, jag sa det är gränskontroll , sa också welcome to the most dangerous town i Sverige sa jag , i terion sa en i sällskapet, nope sa jag min norske kollega sa det till mig när jag sa jag skulle övernatta i Malmö

KNA skrev:Jag är en medveten resenär;-) Första gången jag blev uppgraderad till Bussinesclass.se var med Austrian ,jag var i Asien på semester , jag hade sett på tv om någon vulkan som spottade ut aska men inget ljud på tvapparaterna i barerna , när en kollega skickade meddelande, kommer du hem ? Vadå svarade jag ... ?Har du inte hört svarade han ...Jag utarbetade en plan B om jag bara kom till mellandningen i Wien kunde jag lifta med en av kundernas lastbilar;-) för flygen gick dit dåJag tog det med ro , när jag kom till Suvarnabhumi Airport var det kaos men ställe mig sist i kön , kön rörde sig inte och hände inget , efter 1 timme kom personal ut och kollade "biljette" har du biljett till dagens flyg ? Sorry sa de men du får sitt i bussinesclass but no lounge ;-) jag fick nästan springa till gaten för kort pm tid , sen blev vi försenade 1 timme men gjorde ingenting för var massa champagne och kokk som frågade om hur jag ville ha biffen ;-) #tingtartidKlicka för att utvidga...

Va?

Har du åkt business class?

Tror knappast någon annan på forumet har gjort det.

Det börjar kännas som att du gör ett avmönstringsinlägg.

Kraftig sjömansvarning

Back