Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Det är första gången jag skriver och vet inte om detta hamnar rätt men jag har iallafall nedanstående fråga.

Jag har mycket poäng och 2st 2-4-1 vouchers, varav den ena går ut i Mars 26.
Jag har försökt att hitta resor i nästan 2 år nu men inte lyckats hitta någon. Jag vill boka SAS bonusresa ARN-BKK ToR men kan även tänka mig SFO, SEA,,ICN eller HND. Jag har även pratat med SAS telefonbokning MÅNGA gånger och dom hittar inte heller några resor. Dom säger att bonusresor kommer ut ibland och försvinner snabbt så man måste kolla varje dag.
Jag tycker det är falsk marknadsföring av Eurobonus och undrar om det är jag som är dum. Är det någon fler som delar min uppfattning ? Någon som har en vettig lösning på mitt problem?
Bara för att understryka hur effektiv Awardhacks.se är för rena SAS-resor, så hittade jag CPH-SFO (lägg till feeders sedan?) 24/11 eller 26/11 till 7/12 på några sekunder. Men sen är det bara konstatera att du söker på de resemål som är absolut svårast att få platser på. BOS, EWR/JFK, ORD, YYZ, IAD finns det massor av.

Och sen finns det en del CPH-SFO business enkelresor ut med, och byter du Business till Premium på hemresan så kanske det går att knåpa ihop nåt. Exempel 17-25/1 ifall du behöver komma iväg väldigt snart ;)

1768318745095.png

Men instämmer att det är värt att betala en månadsavgifta för AwardFares om du vill söka inom alliansen.

Bokade precis CDG-SIN med AF för en tänkt Oktober-resa med fru + barn + nyfödd (ej tillverkad ännu). Tanken är att:

1) Lägga till retur när dessa dyker upp
2) Lägga till feeders - support påstår att detta endast kan göras när retur är tillagd. Korrekt eller ej?
3) Applicera AMEX-voucher när denna är tillgänglig (prognos utifrån spend ser ut att landa runt mars-april)

Får dock lite otydliga svar från support - de påstår att man endast kan applicera voucher vid nybokning, ej ändring - kan någon bekräfta att det faktiskt är så? Isåfall sitter jag lite i klistret om man säger så.

Jag lyckades lägga till en voucher som ej var intjänad när resan bokades, utan att boka om, under Star Alliance-tiden. Att lägga till vouchers verkar fortfarande vara en manuell process så har du tur och får tag på en agent som inte har koll på regler na (som jag hade) så kan det ju gå men jag skulle inte hoppas för mycket på det

Det är första gången jag skriver och vet inte om detta hamnar rätt men jag har iallafall nedanstående fråga.

Jag har mycket poäng och 2st 2-4-1 vouchers, varav den ena går ut i Mars 26.
Jag har försökt att hitta resor i nästan 2 år nu men inte lyckats hitta någon. Jag vill boka SAS bonusresa ARN-BKK ToR men kan även tänka mig SFO, SEA,,ICN eller HND. Jag har även pratat med SAS telefonbokning MÅNGA gånger och dom hittar inte heller några resor. Dom säger att bonusresor kommer ut ibland och försvinner snabbt så man måste kolla varje dag.
Jag tycker det är falsk marknadsföring av Eurobonus och undrar om det är jag som är dum. Är det någon fler som delar min uppfattning ? Någon som har en vettig lösning på mitt problem?
testa https://www.sasawardfinder.se/

Toppen