@fcx frågade om vi skulle äta på Frantzen när vi är i Bangkok jag sa givetvis ok, han bokade ca två månader innan vi skulle komma, den dag vi hade planerat att gå var det stängt så det fick bli ett par dagar senare.
Igår torsdag var den dag besöket skulle bli av, hade kollat menyn innan besöket och jag hade när jag läst den bestämt vilka rätter jag skulle välja.
När vi kom till Villa Frantzen möttes vi av en dam som förstod att vi var svenskar, hon tog oss direkt till kökschefen Nilas som presenterade sig och restaurangen, även VD Sarah fram och hälsade.
Inredningen är väldigt Nordisk med mycket ljusa trädetaljer.
Placerades vid ett bord som hade utsikt över köket, ett önskebord för oss där kan se hur de arbetar i köket.
Sarah tog upp beställningen och lotsade oss genom meny.
Barmästaren Gabriel kom och fråga om vi var nöjda med fördrinkarna
Vid serveringen av brödet som var kavring med franskt smör kom servitören Tokyo och presenterade sig, min nyfikenhet gjorde att jag frågade om det var hans riktiga namn och det var det, hans pappa är japan. Han är svensk med det fantastiska namnet.
Vi serverades även av vad jag förstår av inhemsk personal.
Vid varje servering gjordes en presentation av rätten in i minsta detalj av Tokyo.
En summering värt varje peng för besöket, goda rätter som
@fcx kommer att presentera i ett inlägg, samt den mycket trevliga och kunniga personalen.
Lägg en peng på besöket hos Frantzen Bangkok, avstå något annat.
När vi tackade och var på väg ut kom det mycket pinsamma, Tokyo kom med notan!
I all upprymdhet av glädje överbesöket och de goda vinerna hade vi helt glömt bort den ” lilla” detaljen!
Vi tog en bild av den svenska personalen, fick tillåtelse att lägga upp den på BC av samtliga.
Gabriel barmästare Nilas Kökschef Sarah VD Tokyo vår värd