gizmokvack
New member
Det sjuka är att det tog väldigt lång tid för mig att acceptera och ta in backningen.Linmet skrev:Jag dör av skrattKlicka för att utvidga...
Ett helt tåg sitter framåtvända bortsett från en handfull "sittgrupper" där fyra personer sitter mittemot varandra. När de backade tänkte jag att: aha, de kör spårbyte.. När de fortsatte tänkte jag att de kanske backar till första stationen.. Och sen funderade jag på eventuellt spårbyte.
Först halvvägs in tog jag in att jo, de kommer nog fan backa hela vägen...
Vi anländer med tåget (baklänges) och alla bolttaxi är upptagna. Promenerar mot batumi.
Övergångsställe över vägen som fortsätter med anlagd trappa där du korsar järnvägen.
Batumi är ytterligheter i arkitekturen. Utmed strandpromenaden är det bara nytt och flådigt men tar man en promenad kvarteret innanför är det en del fallfärdiga hus. Det är även en del hus som har puts, plåt eller annat mtrl beroende på i vilken lägenhet man bor i. Förmodligen får man bestämma själv sin fasad över i lägenhetshus.
Åkte förbi denna restaurang och såg entrén. Kanske den finaste i Batumi. Jag känner mig som en riktig äventyrare när man väljer restaurang baserat på entrén. Call me Mr wild and crazy. Blir ett besök ikväll (ska bara smygsöka omdömen först).
Hotellet heter colosseum och är byggt i en halvmåne mot havet och ska efterlikna en byggnad i Italien med samma namn. Det effektfulla blir ju att alla har havsutsikt.
Sossepringles på stranden. Betyg 3/6.
Och nu till er matmissbrukare:
Aubergine med valnötscreme. Georgisk specialare. Överraskande god. Ceasarsallad bredvid.
Veal shank with mashed potato
Det var mer ost i moset än potatis. Lite för mäktigt för mig.
Sköljdes ner med gott lokalt vin. Har stött på lite spännande vin hittills faktiskt. En del annorlunda men spännande.
Imorgon blir det utflykt.