Ger en flygning i bokningsklass W poäng med Turkish Airlines?

impendill

New member
Köpte 2 biljetter t/r GOT-IST med tk i april till

Priset 1290 SEK st. Tyckte det var billigt så vi tar en vecka i April i Turkiet.

Min fråga är om bokningsklassen ger poäng inom något program ?

Verkar va nej till Eurobonus, Lifemiles och United MilagePlus iaf vid snabb koll.

Impendill skrev:Något till miles and smiles?Finns det någon bra länk där man kan söka själv?Klicka för att utvidga...

Ja du ska få poäng dit. Har gjort några resor i W som har krediterats inom ett par dagar.

Jag angav mitt eurobonusnummer vid bokning och ej miles and smiles.

Antar att jag får fylla i "reclaim missing miles" efteråt?

Du får 100 procent av antalet flugna miles, möjligen mer om de har kampanj. Du bör byta ut EB-numret mot M&S-numret innan du boardar planet så att bara ett nummer är inlagt.

Impendill skrev:Jag angav mitt eurobonusnummer vid bokning och ej miles and smiles.Antar att jag får fylla i "reclaim missing miles" efteråt?Klicka för att utvidga...

Nej. Har du ditt EB-nummer inlagt när du flyger så kommer krediteringen av 0 miles att ske till EB och du kan inte retroregistrera hos någon annan.

Impendill skrev:Jag angav mitt eurobonusnummer vid bokning och ej miles and smiles.Antar att jag får fylla i "reclaim missing miles" efteråt?Klicka för att utvidga...

Du kan ändra till M&S vid incheckningen.

Jag antar att jag kan ange mitt M&S nummer när jag checkar in online som alltid?

Även om jag redan angett mitt EB-nummer.

Impendill skrev:Hur många miles får jag?Klicka för att utvidga...
Tips från annan tråd.

agehall skrev:Hur långt flyger jag egentligen?Det första man gör är sedan att gå tillgcmap.comoch mata in sin rutt. Ska man flyga Stockholm-Köpenhamn-Chicago så matar man då in ARN-CPH-ORD. Tillbaka får man då en karta med rutten samt längden på varje sektor.Klicka för att utvidga...

http://www.businessclass.se/forum/s...manga-eurobonuspoaeng-tjaenar.html#post170097

Great Circle Mapper

agehall skrev:Det är dock fel. Har du krediterat någonstans (även om det är 0 miles) så är det kört. Bara för att de gjort fel en gång innebär inte att de gör det igen.Klicka för att utvidga...

FWIW så har jag också lyckats med det två gånger när jag råkat boka flyg på Austrian i en klass (T tror jag det var) som gav 0 till EuroBonus. Båda gångerna lyckats efterregistrera den till Miles&More.

Men det är absolut inget jag skulle lita på att det fungerade.

Back