Senaste nytt

Glenns sista USDM (Star Alliance) resa

Det var en bit att gå från terminal A till B i Frankfurt.
Jag har nu tagit mig till Air Canade Maple Leaf lounge och tagit en dusch. Riktigt fina duschar där.
Sedan kom bubbel nummer 3.:)
image.jpg
image.jpg
Nu måste jag gå till gaten.
Jag ska åka med OZ542 Asiana B747-400 combo till Seoul.
Första klass förstås.:cool:
Mycket gott väntar.:)

Det blev en bra resa. Lite bråttom nu bara för snart måste jag gå till nästa gate.
2 bra champagne provades och 2 jättegoda franska röda viner och en Riesling från Tyskland.
Väldigt trevlig service presterades av Asiana på detta flyg. Stolen inte den nyaste men helt OK.
En unik sak i nosen på en B747 är ju att man delvis har utsikt framåt.
Lite bilder.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Den sista bilden är från Asianas första klass lounge.
En macademia nut glass från Häägen Dazs och bubbel nummer 6 blev Moet O Chandon.:)
Nu ska jag till min stopover med OZ365 till Shanghai.
Där ska jag vara i 2 dagar.

På OZ365 som också var en B747 fick jag också ett första klass säte fast det var business service. Väldigt uppmärksam service och bra mat.
Framme på Andaz i Shanghai nu.:)

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    596,5 KB · Visningar: 274
  • image.jpg
    image.jpg
    536,4 KB · Visningar: 278
  • image.jpg
    image.jpg
    734 KB · Visningar: 283
  • image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 267
  • image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 256
Boka in dig på The Westin's Sunday Brunch i morgon om du inte testat det innan!
Free flow av champagne, underhållning och mat i överflöd och högsta klass! Frossa i all you can eat buffé mellan 11:30-15 (tror jag, kolla f säk skull)

Har vänner som ska dit i morgon, de vann en brunch på lucky draw senast de var där. ;-)

Der ser rigtigt godt ud! Jeg synes også Eisweinen var rigtigt god. Keep the pictures comming :)

Boka in dig på The Westin's Sunday Brunch i morgon om du inte testat det innan!
Free flow av champagne, underhållning och mat i överflöd och högsta klass! Frossa i all you can eat buffé mellan 11:30-15 (tror jag, kolla f säk skull)

Har vänner som ska dit i morgon, de vann en brunch på lucky draw senast de var där. ;-)
+1 på Westin Sunday Brunch! Ganske imponerende buffet og FreeFlow Taittinger.

....Taxa hjem anbefales :D

Efter 2 dagar i Shanghai där jag bott på Andaz Hyatt är det dags att åka till flygplatsen igen.
Andaz är ett väldigt modernt hotell och mitt rum är nog på ungefär 35 m2. Det nya för mig är att allt i rummet styrs från en iPad mini. Temperatur,gardiner,tv,stör inte osv. Väldigt smidigt.:)
Duschen ser ut att ha huggna stenar i granit och toaletten är helautomatisk i japansk stil.
Nu ska jag använda Uber Shanghai för att ta mig till Longyard Road och ta Maglev tåget till Pudong flygplatsen därifrån.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Toppen