Senaste nytt

Glenns sista USDM (Star Alliance) resa

image.jpg
Det blev ingen Uber för när jag skulle beställa var det dubbelt pris.:(
Det blev en vanlig taxi till Maglev stationen istället. Det tog cirka 20 minuter.
Mitt nästa flyg är Air China CA195 till Taipei.
När jag skulle checka in hittade de först inte min bokning.
Det visade sig bero på att jag blivit nedgraderad till business pga flygplansbyte.
Detta visste jag redan så det var inget problem för mig.
Ändå såg hon som checkade in mig bekymrad ut så ett tag trodde jag att jag skulle få någon sorts kompensation för detta men så blev det inte.:p
Jag ska vara i Taipei en dag och bo på Novotel flygplatshotellet för mitt nästa flyg avgår klockan 10 imorgon.
Jag ska in till Taipei och titta lite ändå.:)
Bilden är från nedervåningen av Air China lounge no 71 på Pudong flygplatsen i Shanghai.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Det var buss ut till planet på Pudongs flygplats.
Som premium passagerare fick de som skulle flyga i business klass en egen liten buss.
Jag var där ganska tidigt och 2 stora bussar för ekonomi passagerare hann avgå innan vår buss körde.
Vädret bra bra, cirka 19 grader så det var behagligt ändå.
Väl ombord var det ganska tomt där framme, endast 6 av 36 stolar upptagna.:)
Det bjöds på bubbel nummer sju på denna resa, Tattinger innan avgång.
Dessutom kom det in en liten skål med mandel nötter som dock inte var varma.
Kabinen var ren och snygg på denna A330-300 och besättningen var trevlig och pratade bra engelska.
Innan start togs mat och dryckes beställning för efter start.
Det fanns 3 olika val av asiatiska varmrätter att välja på.
Jag tog dumplings med nudlar. Och Tattinger:D
Maten kom ganska snart efter start och snart kom det påfyllning.
Efter femte gången såg hon ut som hon tänkte : va! Är det redan tomt. Jag var ju just här:D
Iallafall redan 30 minuter innan landning avslutades servicen med att 4 flygvärdinnor bugade i fronten av kabinen.
Stolen gick väl att fälla nästan platt men den var lite kort i ryggstödet.
Annars tycker jag att Air China levererade riktigt bra:)

Visa bifogad bild 28918 Visa bifogad bild 28919 Visa bifogad bild 28920 Visa bifogad bild 28921 Visa bifogad bild 28922 Visa bifogad bild 28923 Visa bifogad bild 28924 Visa bifogad bild 28925 Det var buss ut till planet på Pudongs flygplats.
Som premium passagerare fick de som skulle flyga i business klass en egen liten buss.
Jag var där ganska tidigt och 2 stora bussar för ekonomi passagerare hann avgå innan vår buss körde.
Vädret bra bra, cirka 19 grader så det var behagligt ändå.
Väl ombord var det ganska tomt där framme, endast 6 av 36 stolar upptagna.:)
Det bjöds på bubbel nummer sju på denna resa, Tattinger innan avgång.
Dessutom kom det in en liten skål med mandel nötter som dock inte var varma.
Kabinen var ren och snygg på denna A330-300 och besättningen var trevlig och pratade bra engelska.
Innan start togs mat och dryckes beställning för efter start.
Det fanns 3 olika val av asiatiska varmrätter att välja på.
Jag tog dumplings med nudlar. Och Tattinger:D
Maten kom ganska snart efter start och snart kom det påfyllning.
Efter femte gången såg hon ut som hon tänkte : va! Är det redan tomt. Jag var ju just här:D
Iallafall redan 30 minuter innan landning avslutades servicen med att 4 flygvärdinnor bugade i fronten av kabinen.
Stolen gick väl att fälla nästan platt men den var lite kort i ryggstödet.
Annars tycker jag att Air China levererade riktigt bra:)

Av det jag läst hittills förstår jag att du njuter för fullt. Trevligt att hänga med i tråden och drömma sig bort.

• Gilla
Reactions: Gus
Av det jag läst hittills förstår jag att du njuter för fullt. Trevligt att hänga med i tråden och drömma sig bort.
Ja det här tycker jag är roligt.
Efter en dag i Taipei som jag har sett alldeles för lite av ska jag nu ta mig till mitt mål för resan.
Det ska jag göra med Eva Air BR255 till Denpasar (Bali).
Det ska vara en A330 och jag tror att det kommer vara helt fullt i business.
Nu ska jag åka till flygplatsen.:)

image.jpg
Check in gick bra och smidigt med det var enormt många som skulle igenom säkerhetskontrollen och ingen fast track:(
Fast kön rörde sig snabbt tog det ändå 30 minuter att ta sig igenom.
Nu blir det lite glass i Eva Air Infinity loungen i väntan på boarding.:)

Kan du lige bekræfte endnu en gang, det lyder for næsten for godt til at være sandt - Air China serverer Taittinger champagne i business?

De gange jeg har fløjet med Air China har det været en meget trist Cattier Brut.

BR255 med Eva Air var riktigt bra!
Vilket utbud de bjöd på.:)
Denna flygning var på 5 timmar 20 minuter och det var bra för nu hann jag prova det mesta.
I augusti flög jag med Eva Air Manila-Taipei-Shanghai och det var inte lika bra även om det var bra det med.
Till att börja med visar jag lite bilder på planet och utbudet.
Och bubbel nummer 8 blev något mousserande vin som de hade som välkomstdrink.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Kan du lige bekræfte endnu en gang, det lyder for næsten for godt til at være sandt - Air China serverer Taittinger champagne i business?

De gange jeg har fløjet med Air China har det været en meget trist Cattier Brut.
Ja hon visade inte flaskan men champagnen var god och hon sa Tattinger.
Fast med kinesisk brytning kan det kanske vara Cattier.;)
Detta måste utredas.:)

Toppen