@Zniper ber om ursäkt för sent svar.
Jag skriver under på exakt vad
@jerixon säger om Orlando. Orlando har bäst golf per dollar så att säga i Florida. Enda stället som slår det i övriga USA i mitt tycke är Myrtle Beach (som suger om man bortser från golfen).
Men nu var det Miami eller Clearwater du frågade om. Clearwater har jag inte spelat jättemycket. Hade en golfvecka på Innisbrook Resort som ligger typ 30min norr om Tampa. Alla banorna höll bra klass (vill minnas de har fyra 18-slingor) med Copperhead som kingen (där de spelar nästa vecka på PGA-touren och gjort i många år).
Miami är lite lurigt, de finns rätt många banor i $30-$50-klassen, som alla håller relativt låg kvalité i mitt tycke. Sen har du världklassbanor i alla slingorna på Doral (Blue Monster är något av det coolaste jag spelat av de 10-talet PGA Tour banor jag hunnit med, lätt topp 5 (Pebble Beach, Chambers Bay, TPC Scottsdale och Torrey Pines de andra i min topp 5, så du får lite subject på mitt omdöme)).
Det finns några guldkorn i området, som är bra bang for the buck. Jacaranda är en av dem. De har två 18-hålare som båda håller hög klass och kostar runt $50-$90 beroende på säsong. TPC Eagle Trace är en annan riktigt bra bana som går att få runt $100. Både Jacaranda och TPC Eagle Trace ligger dock en bit från just Miami (runt Sunrise/Sawgrass Mills om du varit där). Miami Beach Country Club skall vara bra, har inte spelat där själv, ligger runt $150-$200 om jag minns rätt och ligger mitt på Miami Beach.
Finns en bana som heter Turnberry Isle som ligger strax norr om Miami Beach nära Aventura Mall om du varit där. Den skall vara extremt bra, och kostar runt $2-300 tror jag. Kan vara så att man måste bo på deras hotell för att bo där.
Så summa summarum, Jacaranda, TPC Eagle Trace är de mest prisvärda banorna jag spelat i området. Doral-banorna är de bästa med Blue Monster i spetsen. Kolla golfnow.com, där kan du hitta bra rates om du bokar sent inpå. Du kan t ex ofta hitta Blue Monster för typ $250 om du går ut efter 15:00.
Säg till om du har fler frågor!