Göteborg - Los Angeles T/R i Business

golgo

New member
I sommar planeras det road-trip längs USAs västkust.

Två av oss kommer resa från Göteborg. Mina egna efterforskningar ger vid handen att den rimligaste rutten är: BA till LHR sen AA till LAX.

Jag vet inget om AAs Business-produkt men har erfarenhet av transatlantiska resor med BA i Business. Är AA något att ha?

Finns rekommendationer på andra lösningar så mottages de varmt!



Formellt förfrågningsunderlag följer nedan:


Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
Var är din destination? Los Angeles
När vill/behöver du resa ut? 5 augusti +/- 1 dag
När vill/behöver du komma hem? 20 augusti +/- 1 dag
Hur länge vill du vara borta? 2 veckor
Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
I vilken kabinklass? Business class (alternativt First om någon fantastisk deal mot förmodan kan fås)
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Flexibel
Vad är din budget? (per person) max 20.000 SEK per person
Vad är det viktigaste för dig? Service, upplevelse ombord
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 
Sas brukar ha kampanj under sommaren. Priserna brukar då vara från 16000 kronor i Business. Osäker på om det kommit kampanjer för denna sommaren ännu.
 
Finns med SAS för cirkus 19k SEK dina datum. Brukar oftast finnas kampanjer, men verkar ej finnas någon nu.



American via LHR verkar gå för runt 15k SEK. Min uppfattning är att American business på 777 är mycket bättre än BA, men någon annan får bekräfta eller förneka det.



En sak att ta i beaktning är i vilken allians du har status/poäng i, då en T/R i Business kan håva in rätt så mycket poäng.
 
Tackar för svar! Runt 15k är vad jag också fått fram.

Föredrar Oneworld och då är ju BA/AA rätt lösning. Bokar man lämpligen via BA? Får man access till BA lounges i LHR även om det är AA som flyger till LAX?
 
Vill påstå att AAs businessprodukt är bättre än BAs. I synnerhet om du hamnar på 77W. Jag tror bägge flighterna i sommar (AA109 och AA135) är 77W så det borde inte vara något problem.



Du får tillgång till BA, AA och CX lounger på LHR Terminal 3 (och kanske Qantas om den har öppnat). Är du Emerald har du CX First och BA Galleries First
 
Japp, det verkar vara 77W.

Kul att höra att AA har anständig Business och att tillgången till lounger i LHR är säkrad!
 
Jag kan också ställa mig i kören av de som tycker om American Business ombord B777-300ER (B77W).



Jag tycker faktisk detta är den bästa hårdvaran jag har testat på long-haul. Tycker den är bättre än SAS nya Business.
 
Som noterats i någon annan tråd är businessdelen ombord på AAs 77W i stort sett identisk med Cathay Pacifics business.



Den business de har ombord på renoverade 777-200 är ok men inte riktigt lika bra. Fortfarande 1+2+1 och i mitt tycke betydligt bättre an BAs Club World. Jag tror 777-200 har två varianter (själv har jag bara upplevt den ena).
 
Back
Top