Kolla den här tråden.BOTL skrev:Synd, tack för snabb återkoppling.Klicka för att utvidga...
Medlemskap hos Asmallworld | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Kolla den här tråden.BOTL skrev:Synd, tack för snabb återkoppling.Klicka för att utvidga...
kajjan85 skrev:Jag fick precis mail från Discovery att jag blivit uppgraderad till Platinum trots att jag bara har bott 4 nätter på GHA-hotell i år. Någon annan?Klicka för att utvidga...
kajjan85 skrev:Jag tycker inte att programmet verkar så dåligt som många vill få det till. Det återstår att se hur det kommer att fungera i praktiken med uppgradering till bättre rum och senare utcheckning. Någon med erfarenheter? Avani, Anantara, Alila, Pan Pacific, Park Royal är hotell i lagom prisklass som jag har bott på eller har övervägt vägt att bo på ändå, utan Platinum statusen. Om inte annat är det värt det för "Local Experience" första gången man bor på en kedja - att boka en hotellnatt för 500kr och få en 3-rättersmiddag som kostar mer än så är en helt ok dealKlicka för att utvidga...
Hachans skrev:Kanske skulle försöka mig på att bo på en ny kedja när jag åker till LA. Just nu blir nätterna bara på First. Och det är lagom glamoröst...Klicka för att utvidga...
kajjan85 skrev:Jag bodde på First när dom hade EB-kampanj med 1000p/natt. Jag fick brottas med dom väldigt länge för att få några poäng alls. Efter massor av samtal där dom ska "kika på det" och totalt 8 mail till 4 olika First mejladresser utan något svar gav jag upp. Poängen dom är skyldiga kan dom behålla.Synd att dom har totalt obefintlig kundtjänst för jag var faktiskt ganska nöjd med rum och frukost i Örebro och Norrköping.Klicka för att utvidga...
BT Plus dealen blev ännu mer användbar nu när SAS tog bort tredje parts lounger. Tidigare BT Plus deal var med Dragon Pass (numera får man Priority Pass med 25% rabatt på besök). Med första (Classic) årsavgift gratis, första loungebesök gratis, och sedan 25% rabatt på Classic kostnad för lounge access med Dragon Pass hamnar ett loungebesök i Riga på 16 GBP (ordinare 27 GBP via DP, 40 EUR direktbetalning vid lounge, 20 EUR med RIX Club Card). Efter drygt 2 timmar här idag känns det som väl investerade 16 GBP //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji3.pngHomer skrev:Rättelse.Businesstraveller dealen finns kvar men heter numera Plus inte VIPBusiness Traveller Plus - Business Traveller – The leading magazine for frequent flyersGHA Discovery - Business Traveller – The leading magazine for frequent flyersKlicka för att utvidga...
Det var ju trist. Tack för svar. Då sparar jag mina £27.49 som det kostar att prenumerera på Business Traveller.simeo skrev:Helt riktigt. På First så får man ingen recognition alls som Platinum. Förutom en fri tidning...Klicka för att utvidga...
Räknas vistelsen mot antalet övernattningar för nästa nivå?simeo skrev:Helt riktigt. På First så får man ingen recognition alls som Platinum. Förutom en fri tidning...Klicka för att utvidga...
Ja, alla övernattningar räknas ifrån alla hotell anslutna till GHA. 30 nätter för att nå Black.Award380 skrev:Räknas vistelsen mot antalet övernattningar för nästa nivå?Klicka för att utvidga...