mr-planning
New member
Stämmer det att om man bokar en biljett med långt stopp i Addis så får man gratis stopover via flygbolaget (Hilton?)
Fungerar det hela smidigt?
Fungerar det hela smidigt?
Jag vet inte om vilket hotell det blir men det verkar som att Ethiopian Airlines erbjuder hotell vid lång layover (ej stopover).Mr Planning skrev:Stämmer det att om man bokar en biljett med långt stopp i Addis så får man gratis stopover via flygbolaget (Hilton?)Fungerar det hela smidigt?Klicka för att utvidga...
Addis Ababa Stopovers - Fly EthiopianEthiopian Airlines skrev:Transit ServiceInterline Desk on the first floor will facilitate the smooth transit for immediate connecting passengers. For passengers whose connecting flight is over 8 and up to 24 hours, interline desk will facilitate hotel accommodation provided that such passengers have transit /entry visa. For those nationals/ citizens who are eligible for transit visa on arrival, interline desk will facilitate such transit visa. The airline provides a bus service for transfer to/from hotel layover transit passengers.Klicka för att utvidga...
Rimligtvis inte. Vill du vara 110% säker på att slippa problem, så ta även med dig ditt nuvarande (då makulerade) pass när du reser.Mr Planning skrev:ET vill att man skriver in passnummer i samband med bokning, kommer att ha ett nytt pass när det är dags att resa, har det någon betydelse?Klicka för att utvidga...
Jakob Österberg skrev:Intressant ämne men gärna lite tydligare rubrik nästa gångKlicka för att utvidga...
Länken är väl vad du får om du krediterar en SAS-flight till Ethopian?Mr Planning skrev:Det kan jag hålla med om,Får göra skäl för rubriken genom flera frågor.ET säger att det ger 150% till SAShttps://www.ethiopianairlines.com/C...64.406506182.1503309190-1084319565.1503309190Medan SAS visar 200%Klicka för att utvidga...
Nej det er totalt ligegyldigtMr Planning skrev:ET vill att man skriver in passnummer i samband med bokning, kommer att ha ett nytt pass när det är dags att resa, har det någon betydelse?Klicka för att utvidga...
Bumpar denna fråga.martin.agren skrev:Gäller hotell även för award-resor och hur är det med gula febern-intyg?Klicka för att utvidga...
Enligt OMAAT gäller det även vid award-resor. Hade dock varit intressant om någon här på BC har datapunkt om hur det har fungerat i praktiken.martin.agren skrev:Gäller hotell även för award-resor och hur är det med gula febern-intyg?Klicka för att utvidga...
Lite förvirrande detta. Det verkar som om de har ändrat i regelverket. På så vis tjänar de ju mer $, så logiken är där. Det skall ju gå an att klara sig med att ta in på Air-Side, men om man (numera) har en transit som överstiger 12h, så är man torsk på ett visum oavsett. Särskilt om man inte flyger ut med ET, som jag inte gör. https://www.ethiopiavisatravel.com/transit-visa .Detta med att ta in på Skylight Air-Side verkar har "försvunnit" in i skuggorna. Vad betalade du Furedorikku för ditt visum?Furedorikku skrev:Hade en likande transit på 19 timmar i våras på en award-biljett. Jag fick min voucher vid gaten vid transit till Ethiopian från Eva air i Hong Kong. Det är Skylight hotell landside som gäller i de flesta fall. Reser du i business kommer du få äta i en egen restaurang med lite högre standard dina måltider (frukost, lunch och middag), du får en voucher för varje måltid.Eventuellt bagage kommer vara incheckat hela vägen.Tänk på att du behöver visa om transit överstiger 12 timmar. Enligt flera rapporter ska det gå att ordna i incheckningen eller vid transitdisken. Jag ordnade mitt visum själv vilket var bra för Eva airs personal vill se det vid incheckning i Taipei. Min rutt var Taipei-Hong Kong-Addis Ababa-StockholmKlicka för att utvidga...