Kimmen00 skrev:TAP kan ibland oxå släppa 9 platser till usa.Klicka för att utvidga...
Ok intressant. Får söka TAP och Swiss framöver och hålla tummarnas på att saker återgår till det normala. Tack
Kimmen00 skrev:TAP kan ibland oxå släppa 9 platser till usa.Klicka för att utvidga...
Tonton skrev:IST-BKK, men även Europisk hub-IST har ofta 4 platser i business.Klicka för att utvidga...
Krotan skrev:Vet inte om sydamerika är intressant men Avianca är ofta generösa med platser till Bogota, framförallt från Madrid. Men brukar även finnas från deras andra punkter i Europa som dom flyger från (Barcelona och London).Anknytning vidare från Bogota inom Sydamerika finns ofta också, men då är det i Economy.Avianca verkar inte ha Business längre intra-sydamerika på sina A320Klicka för att utvidga...
De har business-kabin på sina A319 i alla fall. Men bara stol, service och utbud är undermåligt. Flög dom senast i februari.Krotan skrev:Vet inte om sydamerika är intressant men Avianca är ofta generösa med platser till Bogota, framförallt från Madrid. Men brukar även finnas från deras andra punkter i Europa som dom flyger från (Barcelona och London).Anknytning vidare från Bogota inom Sydamerika finns ofta också, men då är det i Economy.Avianca verkar inte ha Business längre intra-sydamerika på sina A320Klicka för att utvidga...
Avianca slutar med Business, förutom flyg till Europa. September är sista månaden med Business för övriga linjer.hendberg skrev:De har business-kabin på sina A319 i alla fall. Men bara stol, service och utbud är undermåligt. Flög dom senast i februari.Klicka för att utvidga...
majoren skrev:Varning för Avianca! I vart fall i business. Har åkt med dem i sommar. Pestflagg!!! De görs nu snabbt om till en LCC. Hårdvaran på deras långlinjer till Europa är bra (B-787), men mjukvaran (besättning, service & mat) en katastrof. På deras linjer inom nord- och sydamerika avvecklas business successivt under hösten. Det blir bara economy i ett par olika varianter från november 2022. På en långflygning mellan t.e.x.BOG och EZE (7h+) serveras en smörgås och ett litet paket chips. Finns inget att köpa ombord (även om det på sikt skall bli möjligt). I dagsläget serveras samma mat för business som economy inom nord- och sydamerika (så länge business finns kvar). Business kommer endast att finnas kvar på B-787 BOG-MAD,BOG-BCN och BOG-LHR, ev även BOG-LAXKlicka för att utvidga...
Cristoffer Cedergren skrev:Har skrivits förut här, men Aviancas linje LHR-BOG är en bra transportväg till Sydamerika. Sen avgång, ät i loungerna på T2 och sov sen hela vägen. Förvänta dig inget av mat och service. Landar på BOG runt 04.00 och är snabbt igenom kontrollerna. Sen kan du transferera till vart du vill i hela mellan- och sydamerika och vara framme runt lunch. Käka frukost på BOG i loungen innan vidare färd i economy. Inget för den som är van vid lyxen hos TK eller LH men funkar.Klicka för att utvidga...
majoren skrev:Håller med att det är praktiskt med Avianca rent tidsmässigt. Och betalar du flygbiljetterna har de bra priser i ekonomi. Copa, med bas på PTY, framstår dock som ett bättre alternativ servicemässigt i och med att de har riktig businessclass inom nord- och sydamerika. Det går ju t.e.x. att åka med Turkish IST--PTY med mellanlandning i BOG och sedan fortsätta dit man skall. Men det tar ett halvt dygn längre tid. På returen kräver upplägget sannolikt också en övernattning. Dock ytterligare ett varningens ord för Avianca, som ofta är försenat och inte sällan drabbas av tekniska fel. Kommer du från t.e.x. Brasilien och skall byta i BOG och du missar din anslutning till LHR/MAD/BCN och behöver hotellövernattning krävs vaccinationsintyg för Gula febern. Saknas detta släpps du inte in i landet utan får sova på transitområdet (finns övernattning i minimala POD-rum för USD 10/timma). Avianca betalar inte utan anser att det är varje passagerares skyldighet att ha med sig nödvändig dokumentation. I bästa fall får du en voucher för mat som på sin höjd räcker för en kopp kaffe och en smörgås. Loungen har nattstängt.Klicka för att utvidga...
De kan släppa fler än 4 platser per flygning. Kruxet är att de endast visar 4 platser åt gången, så det kan mycket väl släppas fler platser efter att man har bokat de första 4.Stefan G skrev:Släpper Turkish Airlines någon gång fler än 4 platser i Business och hur är det om dessa 4 bokas upp, kan dom släppa nya platser på samma flight senare?Klicka för att utvidga...
Stefan G skrev:Undrar dessutom om Turkish Airlines släpper Economy biljetter på long haul sträckorna, hitta bara Business platser i SAS sökverktyg.Någon som vet?Klicka för att utvidga...
Jonas C skrev:De kan släppa fler än 4 platser per flygning. Kruxet är att de endast visar 4 platser åt gången, så det kan mycket väl släppas fler platser efter att man har bokat de första 4.Klicka för att utvidga...
Inte nödvändigtvis. Ibland försvinner alla bonusplatser om du plockar en. Ibland fylls det på med 4 nya.Stefan G skrev:En följdfråga på detta. Om jag bokar 1 av 4 businessplatser, brukar det fyllas på med fler platser direkt efter eller i närtid (om det finns mycket tillgänglighet) eller är det först när alla 4 är bokade som det kan släppas nya biljetter samma datum?Klicka för att utvidga...