på ren SASresa: 3x100,000 + 50,000 / 2 (2xvouchers) = 175,000 japp.Fredde18 skrev:Då stämmer 175000 på sas väl?Och jag inser att det blir 260000p på övriga Star Alliance.Klicka för att utvidga...
på ren SASresa: 3x100,000 + 50,000 / 2 (2xvouchers) = 175,000 japp.Fredde18 skrev:Då stämmer 175000 på sas väl?Och jag inser att det blir 260000p på övriga Star Alliance.Klicka för att utvidga...
Fredde18 skrev:I denna tråd nämns SWISS och Lufthansa som bra, eller minst svåra kanske, alternativ till 4 st award i C-klass.Vad säger erfarenheten här om USA, är det dessutom vissa destinationer man kan sikta in sig på för att lyckas med detta? Vi laddar för (när så medges) vår första någonsin C och första någonsin USA så vi är öppna för det mesta, på gott och ont. Tänkte mig tips på vilka städer jag ska hålla koll på, så kan jag snäva in vårt sökfönster litegrann.Klicka för att utvidga...
Min erfarenhet för att få fem biljetter i C till USA är att Swiss till Chicago är enklast. Därifrån blir det oftast ekonomi inom USA med United för att hamna dit vi vill, alternativt köpa sista sträckan. Barnen uppskattar Swiss i C, såväl bemötande som leksaker, mat och utbud av film.Fredde18 skrev:I denna tråd nämns SWISS och Lufthansa som bra, eller minst svåra kanske, alternativ till 4 st award i C-klass.Vad säger erfarenheten här om USA, är det dessutom vissa destinationer man kan sikta in sig på för att lyckas med detta? Vi laddar för (när så medges) vår första någonsin C och första någonsin USA så vi är öppna för det mesta, på gott och ont. Tänkte mig tips på vilka städer jag ska hålla koll på, så kan jag snäva in vårt sökfönster litegrann.Klicka för att utvidga...
Lufthansa longhaul business har tidigare släppts först ca 180dagar innan avresa till Eurobonus. Swiss ca 300 dagar innan.Fredde18 skrev:I denna tråd nämns SWISS och Lufthansa som bra, eller minst svåra kanske, alternativ till 4 st award i C-klass.Vad säger erfarenheten här om USA, är det dessutom vissa destinationer man kan sikta in sig på för att lyckas med detta? Vi laddar för (när så medges) vår första någonsin C och första någonsin USA så vi är öppna för det mesta, på gott och ont. Tänkte mig tips på vilka städer jag ska hålla koll på, så kan jag snäva in vårt sökfönster litegrann.Klicka för att utvidga...
Fredde18 skrev:I denna tråd nämns SWISS och Lufthansa som bra, eller minst svåra kanske, alternativ till 4 st award i C-klass.Vad säger erfarenheten här om USA, är det dessutom vissa destinationer man kan sikta in sig på för att lyckas med detta? Vi laddar för (när så medges) vår första någonsin C och första någonsin USA så vi är öppna för det mesta, på gott och ont. Tänkte mig tips på vilka städer jag ska hålla koll på, så kan jag snäva in vårt sökfönster litegrann.Klicka för att utvidga...
Nu verkar dock SWISS ha ändrat något för nu finns det i princip ingen tillgänglighet alls västerut.Fredde18 skrev:Jag har kikat i gamla "posta din lyckade awardbokning"-trådar och gjort lite allmänna award-sökningar förEuropa-Tokyo. De som redan lyckats boka till Japan är ju oftast ensamma eller 2 resenärer men att man bokar för 4 är ju mindre vanligt, av olika förklarliga skäl.Även österut verkar ju Swiss vara en tillgång när man ärfler än 1 eller 2 som reser ihop, vad gäller LH är det ju svårt att se just nu...men ni som sökt, hur har det sett ut på exempelvis ANA, Eva, Asiana eller Singapore Airlines? Alltså de lite mer "exotiska" bolagen.Väl medveten om att saker är som de är under corona men många här har ju rest och bokat även innan pandemin och kanske har erfarenhet från hur det varit innan.Klicka för att utvidga...
Hm okej. Kanske följer de storebror Lufthansas spår nu under covid och begränsar tillgången.Maja skrev:Nu verkar dock SWISS ha ändrat något för nu finns det i princip ingen tillgänglighet alls västerut.Klicka för att utvidga...
Tur då att vi lyckades få 4 nya award-platser med Swiss till NY, när vi bokade om för ett par veckor sedan, och flyttade vår höstlovsresa 2021 till påsken 2022.Maja skrev:@Fredde18Ja, något har hänt de senate veckorna/månaderna sett till tillgängligheten där iaf.Klicka för att utvidga...
Swiss har tidigare släppt upp till 9 platser. Nu har det dock varit svårt att hitta.Stefan G skrev:Tänkte börja leta resor (longhaul) till hösten/vintern 2023 och undrar om det finns något flygbolag som släpper 5 business platser när awardpltserna släpps (enligt respektive flygpolags tidspolicy)?Som vanligt är 5 i familjen ingen höjdare när man ska planera resor, hotel,bil, flyg etc, allt är anpassat för max 4Klicka för att utvidga...
Maja skrev:Swiss har tidigare släppt upp till 9 platser. Nu har det dock varit svårt att hitta.Klicka för att utvidga...