Senaste nytt

Guldfeber i Giza – eller adieu Senator

Tack för glada tillrop! Kul att ni hänger med. Ny episod är på väg in i ugnen. Tillsvidare, några kommentarer:

Du är ju kvar och skriver om fortsättnignen så så illa kan det ju inte gått. Hoppas jag.

Jag har Kairo på listan men tveksamheter om egyptier och magar gör att jag ska kolla in hur du sköter dig först.
Fortsättning följer, när jag hunnit skriva ikapp. Spoiler: vi skippade kranvattnet och de mest spartanska mathaken... :)

Tack för en intressant rapport, känner igen mycket. Var Kairo på en konferens i december 2010, några veckor innan allt brakade lös. Fenomenet med extrema priser på kedjehotellen existerade redan då. Andra får rätta mig om jag har fel, men i många Afrikanska länder verkar prissättningen hos de internationella kedjorna vara satt utifrån att "någon annan betalar". Ser fram emot fortsättningen.
Känns som en rimlig förklaring mht hotellpriser. En 'förväntad' prislapp på ett Hilton, Intercontinental eller motsvarande som styr.

Har du packat någon Mubarak t-shirt? Kan ju vara behändigt när man vill skrika slagord på Tahrirtorget! :)
Glömde den hemma... :cool: Åkte dock förbi familjen Mubaraks residens på väg från flygplatsen (enligt Uber-snubbe, så får kanske tas med en nypa salt).

Trevlig rapport!

Vän av ordning vill påpeka att våra siffror också är arabiska, men västarabiska. De som är på dörren är östarabiska.
Tack! Saved by the bell... Bra att vi fick detta på det klara. Östarabiska siffror it is! Likväl lite klurigt att de-chiffrera när man I ett vimmel av taxibilar skall hitta rätt.

Pepppande! Planerar ett besök i vår så följer med spänning!
Härligt! Hoppas kommande episod kan komma med lite inspel. Annars får du komplettera med frågor när det är dags. Glöm inte packa Mubarak tishan. Det gjorde som sagt jag... :p (hat tip @Rickard_O)

Ett tips är att äta lunch på resturangen Fishmarket belägen på en båt på andra sidan Nilen. Fantastisk utbud av fisk till ett bra pris och kul upplevelse för barnen.

Toppen