Tack, nu är det 12 timmar innan flyget avgår som man tidigast kan fylla i. Då kommer jag sitta på IST flygplats. Provfyllde i de och det var några konstigheter som födelsedatum så kunde jag bara välja siffror med pilar och det var otydligt om de vill ha mitt födelseår eller hur många år jag är. Sen var det 3 hälsofrågor varav på 2 kunde jag bara svara ja/nej men det stod inte vad jag svarade på. Känns lite risky. Kommer du ihåg vad man svarade på?Hachans skrev:Ja, jag har gjort det. Plattformen fungerar minst sagt svajigt.Men om den fungerar så ska den fyllas i tidigast 24 timmar innan inresa.Om den inte fungerar - gå inte in i panic mode som jag gjorde den första gången. De är medvetna om plattformens svajighet både ombord och hos incheckningspersonalen. Har flygbolaget då tänkt till så har de lastat pappersvarianten så det går snabbt i immigrationen ändå. Har de missat att lasta (Lufthansa, jag tittar på er...) så kommer det ta lång tid i kön men är egentligen inga problem mer än att man får stå och titta på folk länge.Tänk på att en ny deklaration ska fyllas i varje gång du flyger - även inrikes och transfer. Funkar inte formuläret online så finns det pappersversioner vid incheckningen.Kontrollen av dessa är lite slumpmässig. På min inresa kollades de men efter det var det ingen som kollade, men har hört folk som fått vända i security och gå tillbaka och fylla i den.Klicka för att utvidga...
Johanna skrev:Tack, nu är det 12 timmar innan flyget avgår som man tidigast kan fylla i. Då kommer jag sitta på IST flygplats. Provfyllde i de och det var några konstigheter som födelsedatum så kunde jag bara välja siffror med pilar och det var otydligt om de vill ha mitt födelseår eller hur många år jag är. Sen var det 3 hälsofrågor varav på 2 kunde jag bara svara ja/nej men det stod inte vad jag svarade på. Känns lite risky. Kommer du ihåg vad man svarade på?Klicka för att utvidga...
Johanna skrev:Tack, nu är det 12 timmar innan flyget avgår som man tidigast kan fylla i. Då kommer jag sitta på IST flygplats. Provfyllde i de och det var några konstigheter som födelsedatum så kunde jag bara välja siffror med pilar och det var otydligt om de vill ha mitt födelseår eller hur många år jag är. Sen var det 3 hälsofrågor varav på 2 kunde jag bara svara ja/nej men det stod inte vad jag svarade på. Känns lite risky. Kommer du ihåg vad man svarade på?Klicka för att utvidga...
tack, jag får samma känsla men jag har provat i 3 dagar nu. Får se om jag får igenom något alls.Hachans skrev:Det där ser ut som att något är trasigt. Prova igen senare. Helt knasigt att de inte ens flera månader senare kan få det att funka ordentligt.Klicka för att utvidga...
Johanna skrev:tack, jag får samma känsla men jag har provat i 3 dagar nu. Får se om jag får igenom något alls.Klicka för att utvidga...
har gjort det, sammaIPC_Mataveri skrev:pröva en annan webläsare.Klicka för att utvidga...
För några månader sedan lyckades jag fylla i hela födelsedatumet i formattet ÅÅMMDD.Johanna skrev:sen ska jag fyll i namn. Det går bra ända tills vi kommer till personal data birthday day. Här kan jag bara trycka på pilar och få fram siffror. Som jag förstår det tvåsiffrigt. Är det då hur många år gammal jag är eller vilket år (sista siffrorna) som jag är född?Visa bifogad bild 119434Klicka för att utvidga...
Jag är ganska säker på att du ska besvara samma frågor som syns här: https://pointspanda.com/wp-content/...-Form-Covid-Coronavirus-Pandemic-1-scaled.jpgJohanna skrev:sen kommer vi till hälsofrågorna. Där jag måste svara på något som jag inte vet vad det är men jag ska svara ja/nej. Det är hälsofråga 2 och 3 som jag inte förstår vad jag svarar påVisa bifogad bild 119436Klicka för att utvidga...
Johanna skrev:tack, nu kunde jag fylla i födelsedatum men hälsofrågorna är fortfarande konstiga. Känns ändå tryggt att jag kan fylla i på papper på plats om det inte funkar även om det tar tid. Jag vet ju vilka frågorna är nu. Har 4 h mellanlandning förhoppningsvis räcker det.Känner mig så ringrostig på att resa. Packa är en utmaning. Det som går av bara farten annars.Klicka för att utvidga...
tackHachans skrev:Oroa dig inte, om det inte går kommer det inte ställa till några större bekymmer för dig. I värsta fall så hugg någon i vid immigrationen och be om pappersvarianten.Klicka för att utvidga...
Hur gick det?Johanna skrev:Jag har lyckats få en QR-kod. Problemet är att det står att den är giltig i 15 h. Mitt plan går om 6 h och resan tar 14 h. Men jag har tagit en screen shot. Det står att man kan ansöka tidigast 12 h innan och det är det nu med marginal. verkar som det går att komma in i landet ändå.tack för all hjälp, ovärderligt.Klicka för att utvidga...
tack, har haft usel uppkoppling och massor att göra.Brandten skrev:Hur gick det?Klicka för att utvidga...