Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Kikat på det för några dagars budget-boende. Hur var hotellet, omgivning etc? Värt en omväg?
Det ligger utanför stan, vid motorvägen, så kan inte säga att området är så spännande, men väldigt bekvämt med Central Plaza rakt utanför hotellet. Typ 20 min promenad in till "stan". 15 minuter taxi till stranden, vilken var helt ok. 20 minuter taxi till Ban Phe och färjan till Koh Samet. Det var night market / "walking street take over" precis utanför hotellet flera helger, så då hände det ju lite mer.
Hotellet är nytt o fint, finns bara 3 rumskategorier. Mumsig frukost, bra gym med havsutsikt från 24e våningen. Poolområdet inte så kul, bean bags istället för sun beds.
Det funkar bra för mig som mest jobbar eller slappar, behöver inte hända så mycket. Jag bodde där 1 månad och kommer nog göra det igen nästa år.

Hotell: Hilton Garden Inn Da Nang
Bokat: Junior Suite
Uppgradering: One Bedroom Suite

Hotell: Hilton Garden Inn Da Nang
Bokat: King Guest Room, standard award
Uppgradering: King Deluxe Corner Room Ocean View W/balcony
Status: HHD

Hade bokat 15 nätter för poäng och behövde boka en natt till, innan. Betalade för en Junior Suite. Har sett att hotellet har väldigt fina sviter, och hoppades på en uppgradering. Mycket riktigt, blev uppgraderad till One Bedroom Suite...nog finaste/största hotellrum jag bott i. Nu bor jag sällan på "lyxhotell", men det här var häftigt. Kul att Garden Inn ens har såna här rum.
Sen fick jag såklart flytta ut till ett mindre rum efter den första natten, men det var kul iaf!

IMG_6780.jpg

IMG_6781.jpg

IMG_6783.jpg

IMG_6792.jpg

IMG_6793.jpg

Var det krångligt att ta sig till hotellet? Vi är två vuxna och två barn som har nio timmar på Beijing flygplats om några veckor, på väg hem från Thailand. Klockan 5-14.

Tycker du att vi ska boka ett dagrum på Hilton (är HHG) för 530 kr eller ska vi gå runt på flygplatsen? Vi har tyvärr ingen status eller lounge-kort, reser ekonomi :(.
Finns en shuttle (5min) till hotellet precis utanför terminalen. Gick snabbt att ta sig dit. 9 timmar på flygplatsen är ju lite segt, helt klart. Hade nog övervägt att ta några timmar på hotell om jag rest med barn.

• Gilla
Reactions: Gus
Hotell: Hilton Sukhumvit, Bangkok
Bokat: King Deluxe Room
Uppgradering: King Executive Premium Room
Status: HHG

Uppgraderad i appen 2 gånger, först till King Executive Room. Utnyttjade dock inte loungen annat än afternoon tea första dagen på denna 2 dagars vistelse. Loungen är ok med mötesrum samt en utomhusdel.

Hotell: Waldorf Astoria, Bangkok
Bokat: King Deluxe Room
Uppgradering: King Deluxe Suite
Status: HHD

Uppgraderad vid incheckning, och rummet var klart trots tidig incheckning kl. 11.

Toppen