Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Hotell: DoubleTree New York Times Square West

Datum: 7–10 mars

Bokat: King Bed Standard

Uppgradering: King Bed Premium City View

Status: HHD

Rate: Corporate rate (164 USD per natt)

Trevligt med vårkänsla i New York!

Hotell: Hilton Palm Springs

Datum: Mars 2025

Bokat: Billigaste (1 King Bed)

Uppgradering: 1 King Alcove Room

Rate: Poängbokning (70k per natt)

Dyra rum men fin uppgradering till rum med balkong och luftigt utrymme. Fint värde för att vara i Kalifornien och hygglig Don Draper-nivå på hotellet.

Hotell: Canopy by Hilton Dubai al Seef

Bokat: 1 King Bedroom m creek view

Uppgradering: 1 King Bedroom suite m creek view

Status: HHG

Rate: Honorspris drygt 1500kr natten inkl skatter

Tog chansen och frågade i receptionen och bums hamnade man i sviten.

Hotell:Hilton Fukuoka Sea Hawk

Bokat: Executive King Room

Uppgradering: Panoramic Suite

Rate: Hilton for business

GunnR skrev:Hotell: Canopy by Hilton Dubai al SeefDatum: Mars 2025Bokat: 1 King Bedroom m creek viewUppgradering: 1 King Bedroom suite m creek viewStatus: HHGRate: Honorspris drygt 1500kr natten inkl skatterTog chansen och frågade i receptionen och bums hamnade man i sviten.Klicka för att utvidga...
Hilton Dubai Jumeirah

Mars 25

Bokat 1 king med partial seaview

Fick 1 king executive m seaview m executive lounge

Pris ca 2800kr per natt

Tur med uppgraderingarna får jag lov att säga. Den här gången gjorde de det innan ankomst.

Hotell: Hilton Helsinki Airport

Datum: April 2025

Bokat: Twin Guest Room

Uppgradering: Twin Executive Room

Status: HHS

Rate: Poängbokning, 10 min före jag anlände.

Synd att man anländer kl 20.30, läsk och chips i loungen, allt övrigt bortplockat kl 20. Kanske just därför man blev uppgraderad.

Hotell: Narutis Hotel (SLH), Vilnius

Datum: 5-6 April 2025

Bokat: Classic Room

Uppgradering: Classic Room

Rate: Corporate rate

Hotell: Grand Hotel Vilnius, Curio Collection by Hilton

Datum: 6-8 April 2025

Bokat: Twin Superior room

Uppgradering: Twin deluxe room -> King Junior Suite

Rate: Corporate rate

Långhelg i Vilnius! Superkallt, men riktigt trevligt!

Håll er långt borta från SLH-hotellet - riktigt ovärt. Däremot Grand Hotel Vilnius! En riktig gem här i Baltikum! Hit kommer Tonton och Tonton+1 återkomma fler gånger.

Tonton skrev:Hotell: Narutis Hotel (SLH), VilniusDatum: 5-6 April 2025Bokat: Classic RoomUppgradering: Classic RoomStatus: HHDRate: Corporate rateHotell: Grand Hotel Vilnius, Curio Collection by HiltonDatum: 6-8 April 2025Bokat: Twin Superior roomUppgradering: Twin deluxe room -> King Junior SuiteStatus: HHDRate: Corporate rateLånghelg i Vilnius! Superkallt, men riktigt trevligt!Håll er långt borta från SLH-hotellet - riktigt ovärt. Däremot Grand Hotel Vilnius! En riktig gem här i Baltikum! Hit kommer Tonton och Tonton+1 återkomma fler gånger.Klicka för att utvidga...
Har bott på Grand hotel flera gånger både som en del av Curio och tidigare under Kempinski. Helt klart ett trevligt hotell.

Har bokat två nätter i maj på Narutis men aldrig bott där tidigare. Vad är det som inte är så bra där? Uppgradering kan man inte räkna med så vad annars?

Hotell: Hilton Kuala Lumpur

Datum: 29 mars - 4 april 2025

Bokat: King Deluxe

Uppgradering: King Executive

Rate: 1200 sek/natt

Hotell: SLH Hotel Lord Byron Rome

Datum: 17 - 18 April 2025

Bokat: Superior Room

Uppgradering: Deluxe Room

Var lite tveksam och funderade på att boka Waldorf.. Ångrar mig inte. Ett fantastiskt hotell. Väldigt bra restaurang som haft två stjärnor i guide Michelin.

img_1598-jpeg.164101

img_1605-jpeg.164103

img_1610-jpeg.164105

img_1614-jpeg.164108

img_1609-jpeg.164106

78820cd4-529d-44d4-8088-723d6274604f-jpeg.164102

img_1616-jpeg.164109

img_1620-jpeg.164111

img_1622-jpeg.164112

Hotell: Hilton Daytona Beach Oceanfront

Datum: April 2025

Bokat: 2 QNS DLX RM CITY/SUNSETVW

Uppgradering: 2 Queen Bed Oceanfront

Status: HHG (HHD vid bokning, nu endast HHG snyft, för första gången sen 2018)

Hotell: Hilton Sibiu Rumänien

Datum: 20-25 april

Bokat: King Guest Room

Uppgradering: Royal Suite 57 m2

Status: 30000 poäng femte natten gratis

Trevligt gammalt hotell i Transsylvanien.

3 balkonger också.

img_1218-jpeg.164186

img_1220-jpeg.164187

img_1221-jpeg.164188

img_1222-jpeg.164189

Hotell: Hilton Gurugram Baani City Centre

Datum: 10 April

Bokat: King Guest Room

Uppgradering: King Executive Room with Balcony

Vet inte om det är en ny funktion eller om jag bara missat det men riktigt snyggt att maila om uppgraderingen.

Då kunde jag också checka in i appen, annars är min erfarenhet att man behöver göra manuell incheckning om man vill ha uppgraderingsförmånen.

https://www.businessclass.com/forum/attachments/img_8719-jpeg.164201/

Firar födelsedagen i Gdansk. Jag måste vara den sista Svensken som inte hade besökt Gdansk tidigare?

Hotell: Hilton Gdansk

Datum: 20-23 April 2025

Bokat: King Hilton Guestroom

Uppgradering: Nej

Rate: Corporate rate (1180 SEK per natt)

Helt fullbokat hotell natten innan. Väldigt fullbokat de nätter vi är här. De erbjöd oss early check-in (klockan 10) utan uppgradering, alternativt så kunde de fixa ett King Deluxe Room om vi önskade att vänta några timmar till. Så all over, nöjd trots att det inte blev uppgradering denna gången.

Tonton skrev:Firar födelsedagen i Gdansk. Jag måste vara den sista Svensken som inte hade besökt Gdansk tidigare?Hotell: Hilton GdanskDatum: 20-23 April 2025Bokat: King Hilton GuestroomUppgradering: NejStatus: HHDRate: Corporate rate (1180 SEK per natt)Helt fullbokat hotell natten innan. Väldigt fullbokat de nätter vi är här. De erbjöd oss early check-in (klockan 10) utan uppgradering, alternativt så kunde de fixa ett King Deluxe Room om vi önskade att vänta några timmar till. Så all over, nöjd trots att det inte blev uppgradering denna gången.Klicka för att utvidga...

Jag gillar verkligen det hotellet, fattar du var nöjd. Riktigt bra drinkar uppe i relaxen och skön terass utanför med utsikt över gamla stan.

Hotell: Hilton Atlanta

Datum: 25 April - 27 April

Bokat: 2 Double Beds

Uppgradering: 2 Double Beds Premium Floor

Premium floor betyder dels att man får rum högre upp, med bättre utsikt, och dels att man får 50$ per dag som ytterligare Food & Beverage credit.

Back