Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Hotell: Radisson Blu Hamburg

Bokat: Billigaste

Fick: Superior på vån 21 med utsikt över floden

Antal nätter: 1

Rate: Prepaid App

Status: VIP

När: Juni 2025

Övrigt: Vi var två sällskap med VIP som fick rum intill varandra, tidig incheckning gick bra efter att behövt vänta 30 minuter i lobbyn.

Hotell: Radisson Blu Scandinavia Göteborg

Bokat: Standard

Fick: Juniorsvit med balkong

Rate: Flexibel (enda valbara) med rabattökning via hemsidan (appen 400 kr högre pris)

När: Midsommarafton

Övrigt: Mitt designerade rum var inte klart vid tidiga incheckningen (12.30) men receptionen vaskade fram ett likadant motsvarande. Välkomstgåvan fick nog någon annan, men att få tidig incheckning är ju mkt bättre än ett päron.

rsimon skrev:Hotell: Radisson Blu Scandinavia GöteborgBokat: StandardFick: Juniorsvit med balkongAntal nätter: 1Rate: Flexibel (enda valbara) med rabattökning via hemsidan (appen 400 kr högre pris)Status: VIPNär: MidsommaraftonÖvrigt: Mitt designerade rum var inte klart vid tidiga incheckningen (12.30) men receptionen vaskade fram ett likadant motsvarande. Välkomstgåvan fick nog någon annan, men att få tidig incheckning är ju mkt bättre än ett päron.Klicka för att utvidga...
Intressant att hemsidan var billigare, tidigare har appen alltid varit billigare så jag har bara använt den kanalen men får börja dubbelkolla nu då!

Hotell: Radisson Blu Gdansk

Fick: Svit

Antal nätter: 3

Rate: Flexibel med rabattökning via hemsidan appen

När: Midsommarhelgen

Övrigt: Haft flera ganska mediokra uppgraderingar men denna var riktigt bra!

Hotell: Radisson Blu Krakow

Bokat: Standardrum

Fick: Junior Svit

Antal nätter: 2

Rate: Non refundable med rabattökning via appen

När: 30/6-2/7

Övrigt: Solroskärnor, torkade tranbär och 2st miniflaskor vitt vin på rummet

Hotell: Radisson Collection Astorija Vilnius

Fick: Svit

Rate: Non refundable via appen

När: 23/6-25/6

Övrigt: Macarons och choklad på rummet. En dam (av hotellet anställd sådan) knackade på under kvällstid och delade ut ännu mer choklad om man önskade.

Resan i Polen fortsätter!

Hotell: Radisson Collection Warszawa

Bokat: Collectionrum

Fick: Junior Svit

Rate: Non refundable med rabattökning via appen

När: 2/7-4/7

Övrigt: Choklad och likör som välkomstgåva

3 av 4 stays på Radisson har givit uppgradering som VIP.

20250702_143652-jpg.166174

Hotell: Radisson Blu Scandinavia Göteborg

Bokat: Familjerum

Fick: Juniorsvit med kök (inte sett med utrustat kök innan)

Rate: Flexibel

När: Juni

Övrigt: Enda uppgraderingen man verkar kunna få från familjerum med 2 barn är till juniorsvit.

Hotell: Radisson RED Aarhus

Bokat: Standard Room - 1 King

Fick: Suite - city view

När: 6-8 juli

Övrigt: Popcorn och gummibjörnar på rummet

Mr. Sparkle skrev:Hotell: Radisson RED AarhusBokat: Standard Room - 1 KingFick: Suite - city viewAntal nätter: 2Rate: FlexibelStatus: VIPNär: 6-8 juliÖvrigt: Popcorn och gummibjörnar på rummetKlicka för att utvidga...
En sakfråga: Hur bedömer du kvaliten på RED jämfört med andra Radisson?

Sir Lemon skrev:En sakfråga: Hur bedömer du kvaliten på RED jämfört med andra Radisson?Klicka för att utvidga...
Första jag bor på. Jättefräscht men man måste gilla avskalad design. Inga dörrar på garderober och hela den grejen. Kanske bara är detta RED iofs.

Mr. Sparkle skrev:Första jag bor på. Jättefräscht men man måste gilla avskalad design. Inga dörrar på garderober och hela den grejen. Kanske bara är detta RED iofs.Klicka för att utvidga...
RED i Helsingfors har samma avskalade stuk. Väljer därför alltid storasyster till samma pris cirka 80 meter ifrån.

Sir Lemon skrev:En sakfråga: Hur bedömer du kvaliten på RED jämfört med andra Radisson?Klicka för att utvidga...
De marknadsför ju RED som något för den med ”ageless millenial mindset". Gen Y definiera grovt som någon född ca 1981 - 1996. Kan väl förklara designvalet med öppna garderober och dyl. Ska testa mitt första RED inom kort (Madrid). Tänkte det kunde vara kul att testa nåt nytt efter otaliga BLU (även i Madrid), trots att jag inte kvalificerar för målgruppen (om man inte får på ”ageless” då.)

adhoc76 skrev:De marknadsför ju RED som något för den med ”ageless millenial mindset". Gen Y definiera grovt som någon född ca 1981 - 1996. Kan väl förklara designvalet med öppna garderober och dyl. Ska testa mitt första RED inom kort (Madrid). Tänkte det kunde vara kul att testa nåt nytt efter otaliga BLU (även i Madrid), trots att jag inte kvalificerar för målgruppen (om man inte får på ”ageless” då.)Klicka för att utvidga...
Som 81a var jag alltför gammal trots att jag faller inom ramen för definitionerna...

Hotell: Park Plaza Sukhumvit Bangkok

Fick: Junior Svit - City View

När: Maj

Övrigt: Mejlade några dagar innan och frågade om uppgradering, fick ett trevligt svar att det beror på tillgång vid incheckning, men kunde se direkt i appen att de uppgraderat mig till högsta kategori. Trevligt bemötande vid incheckning, nötter, frukt, juice och handskrivet brev som välkomstgåva.

Hotell: Radisson Blu Latvija Conference & Spa Hotel, Riga

Fick: Premium Class

Rate: Prepaid

När: Juli

Övrigt:

Hotell: Radisson Blu Hotel & Spa, Daugava Riga

Fick: Junior Suite (i den nyrenoverade delen)

Övrigt: Gammalt hotell, de allmänna utrymmena skulle behöva en uppfräschning, rätt tråkig frukost. Men de nyrenoverade juniorsviterna är väldigt fräscha och prisvärda för ca 750 kr/natt.

Hotell: Radisson Blu Olümpia Tallinn

Fick: Premium

Övrigt: Äpple och några kex på rummet

Hotell: Radisson RED Vienna

Bokat: Standardrum - Utsikt över innergården

Fick: Standardrum - Utsikt över floden (3:e vån)

Antal nätter: 3

Rate: Flexibel - Rabattökning på

När: 24-27 juli

Övrigt: fick 2 st paket Manner Wienernougat i handen och 2 x öl/vin/drink-biljett till rooftop-baren

Jag bokade detta vid lunch samma dag och såg att det var nästan fullbokat. Receptionisten såg det först vid incheckning och ursäktade sig väldigt mycket att det var den bästa uppgradering hon kunde ge. Tog en bra stund för henne att pussla fram rummet vi fick. Hon erbjöd också morgonrockar och tofflor som jag antar inte finns i standardrum annars.

Jag gillar faktiskt det här rummet bättre än sviten vi fick på RED i Aarhus. Typ samma inredning men det passar bättre i ett mindre rum. Den öppna garderoben är inte heller vänd så man ser den från sängen. Det är exakt samma tavlor i rummet och receptionen, man vet vad man får.

Kan så här i efterhand meddela att frukosten var bra. Man kan sitta ute på mysig innegård om man vill och det finns bubbel.

När vi checkade ut fick vi en svart papperspåse med ett tackbrev, två vattenflaskor, äpple, en extra Manner Wienernougat samt ett RED-brandat nyckelfodral.

Kan rekommenderas, skulle kunna ta det igen!

Back