Plyriz skrev:Har varit inne och läst här i flera år, men aldrig skapat ett konto men kände att jag måste kommentera detta.Jag har arbetat på olika tjänster på Scandic i snart tio år och det var ett tag sedan jag arbetade i recpetion, men känner inte igen mig i arbetssättet som Konto93 beskriver.På min tid och jag vet att flera hotell fortsatt arbetar så går man igenom ankomstlistan kvällen innan, på morgonen samt när eftermiddagspasset går på sitt pass.Eftersom Top floors får välkomstgåva rumsplaceras de och finns det möjlighet så brukade vi uppgradera Top floor. Ibland går det inte och då försöker man lägga de på bästa rum i bokad rumskategori.När det handlar om uppgraderingar pga överbokning i lägre rumskategorier då brukade vi titta på status i första hand, men även på pris. Men här har nog olika receptioner olika guidelines.Vi har ju även interna guidelines för vilka förmåner vi ska ge våra stamgäster på de olika nivåerna.Ett tips Konto93 är ifall ni i receptionen pratar ihop er och ser vad kan ni göra för att uppmärksamma våra stamgäster. Det är ju de gäster som bor mycket på Scandic som är vår allra viktigaste gäster. För mig känns det naturligt att ifall man behöver uppgradera gäster så väljer man de som genererar mest pengar till Scandic först.Klicka för att utvidga...