L
Lollet
Guest
Hotell: Clarion Collection Borgen
Nätter: 1
Bokat: Standard dubbel
Fick: Deluxe dubbel
Status: Platinum
Nätter: 1
Bokat: Standard dubbel
Fick: Deluxe dubbel
Status: Platinum
Kollade igen nu och jag har nu fått ett annat rum på 6te våningen, hade våning 2 först. Så antingen är det så att uppgraderingar ske på morgonen, eller hon jag pratade med kollade upp min bokning och gav mig en uppgradering eftersom jag nämnde förmånen och tillgänglighet av bättre rum.mrestes skrev:Intressant datapoint. Bor på Clarion Stockholm ikväll. Kunde se rumsnummer nu och även att det finns många rum i högre kategorier lediga.Ringde och frågade vilken kategori mitt rum var och det var det jag bokade, standard. Frågade varför jag inte hade blivit uppgraderad när det finns många lediga rum och fick svar att de inte hade hunnit titta på uppgraderingar ännu (kl 07.50).Måste säga det känns konstigt att de gör det arbete på fm när receptionen har mycket att göra med utcheckningar.Hade trott det gjordes av nattpersonalen eftersom det brukar vara under natten man blir tilldelad ett rumsnummer.Men det kan också vara så att personen i telefonen ljög helt enkelt för att undvika ytterligare frågor om uppgraderingsförmånen.Klicka för att utvidga...
Guldförmånen är väl "möjlighet till uppgradering vid ankomst"?mrestes skrev:Ringde och frågade vilken kategori mitt rum var och det var det jag bokade, standard. Frågade varför jag inte hade blivit uppgraderad när det finns många lediga rum och fick svar att de inte hade hunnit titta på uppgraderingar ännu (kl 07.50).Klicka för att utvidga...
7.9.7. Möjlig gratis uppgradering vid ankomst, möjlighet avgörs vid ankomst.Klicka för att utvidga...
Jag läser möjlighet som, om det finns lediga bättre rum en kategori högre så får man ett.Shoreline skrev:Guldförmånen är väl "möjlighet till uppgradering vid ankomst"?Klicka för att utvidga...
I stort sätt alla bokningar jag har gjort som Platinum så står det ett rumsnummer i appen och sen när man checkar in får man ett bättre rum.mrestes skrev:Jag läser möjlighet som, om det finns lediga bättre rum en kategori högre så får man ett.Ja, det står att det ska göras vid ankomst men erfarenheten är att de tilldelas mycket tidigare till alla Guld och Platinum som har en bokning. Troligen för att slippa köar vid incheckning och för att städ ska veta vilka rum ska städas förstHur som helst tror jag att det kan inte skada, och ofta kan hjälpa, om man talar med en riktig person, gör sin önskemål om förmånen känd och även snällt noterar om det uppenbarligen finns bättre rum lediga.Målet är ju att få ett bättre rum och som många har skrivit här finns det hotell och personal som verkar tro deras jobb är att utdela uppgraderingar så sällan som möjligt.Klicka för att utvidga...
Ja, det beror nog på hur man är som person när man ringer. Är man en aggressiv, anklagande person som gillar konfrontation kan det säkert ha motsatt effekt.palmen skrev:ringt in och i förväg talat om att jag har status eller vilka förmåner jag ska få.Tror snarare sådant beteende gör att man hamnar på "shit list" än att man får bra uppgraderingar.Klicka för att utvidga...
Det löser sig oftast för mig vid checkin utan att jag säger något. Personalen som checkar in brukar säga något i stil med "ser att du är Platinum och bott här förut, ska se om jag kan hitta ett bättre rum till dig".mrestes skrev:Ja, det beror nog på hur man är som person när man ringer. Är man en aggressiv, anklagande person som gillar konfrontation kan det säkert ha motsatt effekt.Om man är däremot lugn och trevlig och bara ställer en undrande fråga om förmånen utan att anklaga eller kräva något, tror jag det kan nog bara få positivt mottagande, och förmånen om möjligheten finns.Hur skulle du hantera alla situationer som nämns här där Platinum medlemmar konsekvent inte få sina förmåner på vissa hotell? Personligen tror jag att det är lättare att lösa situationen i förväg, med ett lugnt beteende, än vid incheckningsdisken.Klicka för att utvidga...
Guld = möjlighet till uppgradering om lediga rum finns vid incheckningShoreline skrev:Guldförmånen är väl "möjlighet till uppgradering vid ankomst"?Klicka för att utvidga...
ekf skrev:Guld = möjlighet till uppgradering om lediga rum finns vid incheckningPlatinum = garanterad uppgradering om lediga rum finns vid bokningstillfället + möjlighet till uppgradering om lediga rum finns vid incheckningKlicka för att utvidga...
Om man är Platinum så ska man ju se sin uppgradering innan incheckning, tänkte jag. Men jag kanske missade något i konversationen.Shoreline skrev:Ja?Klicka för att utvidga...
Sa hon att det inte gick att uppgradera vid incheckning eller fick du påminna om uppgradering?LasseFoppa skrev:Första gången på Comfort Hotel Winn i Umeå som jag inte blivit uppgraderad. Supertrevlig tjej i repan som bad om ursäkt för detta och sa att sommartid är det många familjer som bokar de stora rummen.Är guld.Klicka för att utvidga...
Grattis, rätt personer fick vinstlotten den här gången!Brandten skrev:Hotell: Clarion StockholmNätter: 1Bokat: Superior DubbelrumFick: Etage Suite (bubbelbad, bastu)Status: BlueDisclaimer: Såg att jag vid bokning nämnde att vi firar bröllopsdag just 4 juli OCH FruBrandten fyller år vilket nog påverkade mer än Blue-medlemskapet.Väldigt trevlig personal vid incheck!Klicka för att utvidga...