Har du blivit uppgraderad på Strawberry hotell?

Landade nyss på Clarion Collection Planetstaden i Lund.

Bokat: Standard enkelrum

Fick: Svit

Status: Gold

Synd att utsikten från balkongen var över nån form av industriområde dock.

En del skriver att de ej blivit uppgraderade. Vore kul om folk skrev hur många betalda nätter (ej kreditkortsnätter). Har en bokning på Post i Göteborg i framtiden. Hoppas jag kan få late checkout för det kommer vara bakfullt.

Ingen uppgradering på Avalon idag. Betalade 876kr så det går att leva med.

Atom skrev:En del skriver att de ej blivit uppgraderade. Vore kul om folk skrev hur många betalda nätter (ej kreditkortsnätter). Har en bokning på Post i Göteborg i framtiden. Hoppas jag kan få late checkout för det kommer vara bakfullt.[/QUOTEHar bott runt 30 nätter på Post och får oftast en uppgradering.Klicka för att utvidga...

Två separata vistelser på post förra veckan, bokade billigaste standardrum med avtalspris.

Första vart Jr svit, andra superior...

Är platinum

Ni som är platinum, hur upplever ni att hotellen agerar då dom inte kan uppfylla förmånen "garanterad uppgradering en rumskategori"? Självklart så kan dom inte trolla fram ett rum om det är fullbokat eller inga lediga rum på högre nivå finns tillgängliga. Men jag tycker att en "garanti" blir verkningslös om man kan runda denna med en axelryckning. Brukar ni då det inträffar bli kompenserad på något sätt?

BingoBerra skrev:Ni som är platinum, hur upplever ni att hotellen agerar då dom inte kan uppfylla förmånen"garanterad uppgradering en rumskategori"? Självklart så kan dom inte trolla fram ett rum om det är fullbokat eller inga lediga rum på högre nivå finns tillgängliga. Men jag tycker att en "garanti" blir verkningslös om man kan runda denna med en axelryckning. Brukar ni då det inträffar bli kompenserad på något sätt?Klicka för att utvidga...
Axelryckning är en väldigt bra beskrivning av agerandet de (visserligen ganska få) gånger jag har varit med om det.

Mailade faktiskt NCC härom veckan och frågade vad som egentligen gäller, och huruvida de kanske borde uppdatera villkoren. Har inte ens fått ett svar från dem.

BingoBerra skrev:Ni som är platinum, hur upplever ni att hotellen agerar då dom inte kan uppfylla förmånen"garanterad uppgradering en rumskategori"? Självklart så kan dom inte trolla fram ett rum om det är fullbokat eller inga lediga rum på högre nivå finns tillgängliga. Men jag tycker att en "garanti" blir verkningslös om man kan runda denna med en axelryckning. Brukar ni då det inträffar bli kompenserad på något sätt?Klicka för att utvidga...

Ville de skulle de absolut kunna. Det är bara att uppgradera direkt vid bokning, och inte sälja dig det lägre rummet om det inte finns uppgradering tillgänglig (alternativt informera om det redan vid bokning, om det är den enda rumskategorin som finns kvar).

Men det vill de såklart inte.

Jag har råkat ut för det vid flera tillfällen och oftast blivit bemött med en axelryckning. Så sist blev jag less och sa jag att dom faktiskt får stå för den garanti dom utlovar. Då fick jag efter en del diskussion 25000p insatt på kontot.

Det är inte så att jag kräver att dom ska ersätta mig med 25000p eller likande utan det jag tycker är att dom måste ha en handlingsplan för hur dom ska agera då dom inte kan leva upp till den garantin dom utlovar. Man ska inte behöva "bråka" för att dom ska agera då garantin inte kan uppfyllas.

Fick ej uppgradering på Post i gbg, gjorde dock inget då jag ändå reste ensam denna gång. Fick dock sen check-out.

Clarion Collection Hotell Majoren (Skövde)

Check in: 27/9

Vistelse: 1 natt

Bokat: Familjerum

Erhöll: Familjerum*

*Familjerum är högsta kategorin

EK

Clarion Hotel Amaranten

Check in: 7/10

Vistelse: 2 natt

Bokat: Standard dubbelrum

Erhöll: Superior dubbelrum

Clarion Hotel Amaranten

Check in: 8/10

Bokat: Standard dubbelrum på 3x kampanjen

Erhöll: svit på högsta våningen

Status: platinum

Kul detalj, rummet är inrett med klassiskt James Bond tema

Visa bifogad bild 98287

Brandforce skrev:Kan inte se bildenKlicka för att utvidga...
Vi testar igen

dsc_0248-jpg.98295

Clarion Collection Planetstaden (Lund)

Check in:
8/10

Bokat: Superior enkelrum

Erhöll: Superior dubbelrum (på bottenvåningen)

Status: Gold via Mastercard-kampanjen

Clarion Winn Gävle levererar; Halloween badanka i badrummet, choklad till mig.

Bokat: Deluxe på 3x kampanjen

Erhöll: Stora sviten

Status: Guld (på väg mot Platinum)

acc58502-5ed1-405f-9232-ccf67e3c0f62-jpeg.98551

14709518-79bc-4749-b21e-26d216b5232f-jpeg.98552

b75604f8-9399-400f-9446-e11190df497c-jpeg.98553

60a48f3e-0bb0-42ca-8b76-8be6814f9edc-jpeg.98554

Quality Ekoxen Linköping

Check in: 17/10

Bokat: Standardrum, billigaste via 3x kampanjen

Erhöll: Delux, riktigt trevligt rum faktiskt.

Status: Platinum.

Är rätt nöjd med utdelningen från Platinumkortet, i princip bara svit eller Delux under året.

Har bestämt mig för att kvala om inför nästa år.

Quality airport hotel Arlandastad

Check in:
19/10

Bokat: Standard dubbelrum

Erhöll: Svit

Positivt: Rum på högsta våningen med utsikt mot Arlanda

Negativt: Ingen minibar, bara kylskåp.

Back