Om det nu korrigeras, det är ju Hertz...pswe skrev:Fick in 500 idag...hämtade i automaten och då har det ofta varit problem även utan kampanjen...har mailat, återstår att se hur snabbt det korrigeras.Klicka för att utvidga...
Det ska du absolut inte anta,NyfikenGrau skrev:Stort tack! Då är allt som det ska.Klicka för att utvidga...
pswe skrev:Det ska du absolut inte anta,Jag har haft tre hyror på den kampanjen, två i Sverige och en i USA.En kom in som 500 och två inte alls...Liknande svar som du fick, efter 8 veckor mailade jag Sas, efter ytterligare cirka två veckor dök det upp två poster om 500 respektive 4000 poäng vilket gav rätt total om 5000 till slut.De övriga två ligger till sig just nu i väntan på att det ska ha gått mer än sex veckor...Till saken hör att jag hyr ett 25 tal gånger om året av Hertz och det fungerar alltid annars felfritt med poängen...men visst gör man gärna lite extra admin för 4500 poängKlicka för att utvidga...
Har på engelska skrivit till Frequent_Travelers@hertz.comNyfikenGrau skrev:Får dra iväg ett mail om dessa två hyror i september till SAS nu, börjar lessna...vilken mailadress använde du till SAS (om den inte var statusberoende)?Klicka för att utvidga...
pswe skrev:Har på engelska skrivit tillFrequent_Travelers@hertz.comSvar kommer inom 3-4 arbetsdagar. Om datumet de då anger är samma datum som mailet kommer har det alltid fungerat (antar att de då sett att inga poäng köpts av Sas och fixat detta). Om datumet är tidigare så är det större problem, då har jag lärt mig att det är lika bra att omgående skicka alltihop vidare direkt till Diamondsupporten hos Sas, så har det löst sig efter 3-4 veckor.Klicka för att utvidga...
Hertz anser nog att de gjort sin del. Maila Sas, de bör väl svara även statuslösa om än lite långsammare.NyfikenGrau skrev:Tack. Men ajdå, det var ju dit jag mailade för en månad sedan (inlägget på förra sidan) och fick svaret att SAS behövde tid för att behandla poängen...konstigt då att Avis har gått så snabbt vid alla tillfällen, aldrig mer än 2 veckor efter hyrtillfället. Har aldrig blandat in flygbolagen i "externa" poäng tidigare.Tyvärr har jag ingen status alls hos Eurobonus, så jag vet inte om det är meningsfullt att vända sig till SAS eller om jag ska tjata på Hertz igen på frequent travelers-adressen?Klicka för att utvidga...
NyfikenGrau skrev:Mitt ärende, två hyror a 4 dygn vardera i september, har gått in i ett moment 22 deluxe - Hertz skriver att de postat/reggat kampanjpoängen till Eurobonus för båda hyrorna i november, Eurobonus säger att Hertz inte gjort det. Hertz säger att det nu ligger helt på Eurobonus ansvar att visa poängen för mig. Eurobonus säger att det enbart är Hertz som har hand om detta.Jag tenderar att tro på Eurobonus, eftersom Avis-hyrorna inte varit några problem att få reggade. Å andra sidan är Eurobonus helt ovilliga att hjälpa till utan säger att jag får ta allt detta med Hertz istället. Som säger att jag ska ta det med Eurobonus.Blir bara Avis-kampanjer för mig i fortsättningen, man tappar lusten efter ett antal mail och väntetider och undanflykter.Klicka för att utvidga...