Hertz (Generell diskussion)

Härligt! Vi har också fått bra hjälp på just Hertz LAX, av självaste chefen efter att ett annat Hertz kontor i San Francisco (ej SFO) strulat till det med hyrkostnaden.

Jobbar (jobbade?) även fö en trevlig svenska på Hertz LAX. Om man någon gång är osäker på sin engelska gällande diskussion om hyrbilskontrakt.

Jag försöker boka en bil via freerider men får följande meddelande;

Vi hade problem med att skapa din bokning. Försök igen eller kontakta kundtjänst.

Någon som vet varför? Har bokat tidigare utan problem.

Insomnia skrev:Jag försöker boka en bil via freerider men får följande meddelande;Vi hade problem med att skapa din bokning. Försök igen eller kontakta kundtjänst.Någon som vet varför? Har bokat tidigare utan problem.Klicka för att utvidga...
Jag har fått samma fel nu flera gånger. I mina fall har det hänt när jag försökt boka på/nära stationens öppningstid och när bokningsfönstrets tid är nära. En gång justerade jag tiden med en halvtimme så funkade det.

Jag har en bokning med Hertz Sverige där det står att självriskreducering vid kollision (CDI) och självriskreducering vid stöld (TPI) ingår i bilhyran. Jag har dock Amex Platinum vars försäkring redan ger mig fullgott skydd. Har någon vid upphämtning bett Hertz plocka bort CDI och TPI och därmed fått ner priset också?

igelkotten skrev:Jag har en bokning med Hertz Sverige där det står att självriskreducering vid kollision (CDI) och självriskreducering vid stöld (TPI) ingår i bilhyran. Jag har dock Amex Platinum vars försäkring redan ger mig fullgott skydd. Har någon vid upphämtning bett Hertz plocka bort CDI och TPI och därmed fått ner priset också?Klicka för att utvidga...
Beror på var du hyr. I Europa brukar det vara faktiskt dyrare om du inte tar grundläggande försäkringarna.

igelkotten skrev:Jag har en bokning med Hertz Sverige där det står att självriskreducering vid kollision (CDI) och självriskreducering vid stöld (TPI) ingår i bilhyran. Jag har dock Amex Platinum vars försäkring redan ger mig fullgott skydd. Har någon vid upphämtning bett Hertz plocka bort CDI och TPI och därmed fått ner priset också?Klicka för att utvidga...
Är det inte ett krav att de grundläggande försäkringarna måste ingå för att Platinums självriskeliminering ska få utnyttjas?

filitrav skrev:Är det inte ett krav att de grundläggande försäkringarna måste ingå för att Platinums självriskeliminering ska få utnyttjas?Klicka för att utvidga...
Det är ju självriskreducering jag undrar om. Enligt mitt brittiska Amex Platinum så gäller försäkringen oavsett, vet inte hur det är med svenska Amex men det vore ju en riktigt dålig begränsning.

Är kanske några månader gammalt men upptäckte i dag att bilbarnstolar som tidigare ingått hos Hertz när man hyrt genom Ica inte längre ingår.

Vad är den bästa rabattkoden på Hertz? Använder ICA som ger 15% idag men antar att det finns bättre?

Bokar ofta weekends på Hertz och frågade om mängdrabatt vilket de inte kunde erbjuda

filitrav skrev:Någon som hyrt en Volvo EX30 och vet vilka varianter som är de vanliga? Tänker då på Long Range eller inte osv.Klicka för att utvidga...
Jag brukar få long range men se upp med11kw laddning då bilarna inte är uppdaterade och automatiskt laddar på 1kw. Man måste manuellt slå om till 11kw

jimmy_h skrev:Vad är den bästa rabattkoden på Hertz? Använder ICA som ger 15% idag men antar att det finns bättre?Bokar ofta weekends på Hertz och frågade om mängdrabatt vilket de inte kunde erbjudaKlicka för att utvidga...
Jag får något bättre rabatt genom M Sverige än Ica.

Kom på en rolig grej när jag bokar genom Ica och Herz bokningsportal. Det finns inget sätt att logga in med sin Hertz profil när man bokar via den portalen, inte heller något sätt att lägga till sitt medlemsnummer.

Frågade Hertz Guldsupport och de kunde inte lägga till bokningen på min profil… blev att jag avbokade och bokade med min M Sverige CDP istället, vilket blev billigare

filitrav skrev:Kom på en rolig grej när jag bokar genom Ica och Herz bokningsportal. Det finns inget sätt att logga in med sin Hertz profil när man bokar via den portalen, inte heller något sätt att lägga till sitt medlemsnummer.Frågade Hertz Guldsupport och de kunde inte lägga till bokningen på min profil… blev att jag avbokade och bokade med min M Sverige CDP istället, vilket blev billigareKlicka för att utvidga...
Jag vill minnas att ICA CDP blir synlig i något steg, ska se om jag kan återfinna!

Info om förändringar i Gold plus rewards, kom nyss på mail.

"Från och med den 31 december 2024 kommer poäng att löpa ut efter 5 år från det att de tjänades, oavsett hyresaktivitet. * Detta innebär att alla poäng som har varit på ditt konto i 5 år eller längre kommer att förfalla och tas bort från ditt konto. Men oroa dig inte! Du har resten av året på dig att använda dessa poäng för att boka gratis hyrdagar fram till 2025. Och du kan överföra poäng till en omedelbar familjemedlem som också är en guldmedlem. **

Denna ändring är utöver den nuvarande policyn där poäng kommer att löpa ut efter 12 månader utan hyresaktivitet."

Back