Hertz (Generell diskussion)

Dragzone skrev:Hertz PCKlicka för att utvidga...
Ska du matcha Hertz PC mot Hertz PC? Eller vilket medlemsskap ska du matcha mot Hertz pc? Skriver du in ditt medlemsnummer hos Hertz när du bokar (antingen via Hertz hemsida eller i formuläret på SAS) så kommer din status du har då inkluderas i bokningen.
 
Anton Clausén skrev:Ska du matcha Hertz PC mot Hertz PC? Eller vilket medlemsskap ska du matcha mot Hertz pc? Skriver du in ditt medlemsnummer hos Hertz när du bokar (antingen via Hertz hemsida eller i formuläret på SAS) så kommer din status du har då inkluderas i bokningen.Klicka för att utvidga...


Sas guld



Precis, men frågan är om jag går upp i status efter bokningen är gjord, om jag då kan uppdatera min bokning så att jag får min högre status inräknad?
 
Vad är det du hoppas den förbättrade medlemsnivån ska ge dig?

Teoretiskt ska det väl gå att lägga till medlemsskap vid betalning/uthämtnig av bil, men min erfarenhet av liknande är dålig.



Inte exakt samma situation som du nämner, men jag råkade boka en bil direkt på hertz hemsida och av någon anledning bet inte CDB-numret och/eller kopplingen till EB. Så när jag hämtade ut bilen bad jag de uppdatera och se till att det kopplades mot Eurobonus. Jag hade till och med EB-kortet. Agenten kämpade och kämpade. Efter första försöket sa han att det inte fungerat, så han skulle testa igen. Kämpade 5 minuter till och sa till sista att "nu så är det klart".

Naturligtvis hamnade poängen ändå på Hertz-kontot.



Kanske lättare att få de att erkänna sitt eget kort, men inte säkert att det blir som tänkt ändå. Hertz PC ger kanske inte någon fördel ändå. Det är inte uppgradering varje gång. Och att få hämta bilen på "guld-parkeringen" som ligger närmst händer mig 1 av 10 gånger.
 
intuition skrev:Vad är det du hoppas den förbättrade medlemsnivån ska ge dig?Teoretiskt ska det väl gå att lägga till medlemsskap vid betalning/uthämtnig av bil, men min erfarenhet av liknande är dålig.Inte exakt samma situation som du nämner, men jag råkade boka en bil direkt på hertz hemsida och av någon anledning bet inte CDB-numret och/eller kopplingen till EB. Så när jag hämtade ut bilen bad jag de uppdatera och se till att det kopplades mot Eurobonus. Jag hade till och med EB-kortet. Agenten kämpade och kämpade. Efter första försöket sa han att det inte fungerat, så han skulle testa igen. Kämpade 5 minuter till och sa till sista att "nu så är det klart".Naturligtvis hamnade poängen ändå på Hertz-kontot.Kanske lättare att få de att erkänna sitt eget kort, men inte säkert att det blir som tänkt ändå. Hertz PC ger kanske inte någon fördel ändå. Det är inte uppgradering varje gång. Och att få hämta bilen på "guld-parkeringen" som ligger närmst händer mig 1 av 10 gånger.Klicka för att utvidga...
Ska till USA så mer av nyfikenhetens skulle se vad som kan tänkas ingå. Alternativt att jag testar Avis.



Väldigt gammaldags hemsida att registrera sig på minst sagt..
 
Tittar på en Hertz bil i Venedig till hösten. Priset på hertz.se och hertz.it är exakt samma. Men om jag bokar vi hertz.com (US) visas ett pris som är 25% billigare. Enda skillnad jag kan se att det inte blir obegränsade mil, men jag kommer inte att köra långt. Kan det vara något annat som jag missar? Eller bryter jag mot reglarna om jag country US när jag bokar?
 
mrestes skrev:Tittar på en Hertz bil i Venedig till hösten. Priset på hertz.se och hertz.it är exakt samma. Men om jag bokar vi hertz.com (US) visas ett pris som är 25% billigare. Enda skillnad jag kan se att det inte blir obegränsade mil, men jag kommer inte att köra långt. Kan det vara något annat som jag missar? Eller bryter jag mot reglarna om jag country US när jag bokar?Klicka för att utvidga...
Kolla noga med försäkringar, dels att samma försäkringar ingår, men framförallt villkoren. De kan vara specade att bara gälla för personer som bor i det landet från vilken sida man bokar via.
 
Link skrev:Kolla noga med försäkringar, dels att samma försäkringar ingår, men framförallt villkoren. De kan vara specade att bara gälla för personer som bor i det landet från vilken sida man bokar via.Klicka för att utvidga...
OK. Ska göra. Tror inte det bli ett problem ändå eftersom jag betalar med min Amex Platinum som har riktigt bra försäkring med riktigt höga belopp.
 
Blir inte riktigt klok på hur informationsflödet fungerar mellan Hertz och SAS. Hade tre Hertz-bokningar i USA nu i sommar. Första hyran: Eurobonus-poängen på kontot någon dag efter återlämnadet. Andra hyran: efter efterregistrering informerar Hertz om att poängen är registrerade, men de syns inte till på EB-kontot. Tredje hyran: Inte ett spår - ingen respons på efterregistreringe och inga poäng någonstans.
 
Diamond-in-the-ruff skrev:I liknande situation. Nyfiken på var du efterregistrerade? Bokade du hyrbilen via sas.se?Klicka för att utvidga...
Efterregistrerade med länk från sas.se. Japp. Alla bokningar genom sas.se där även Hertz Gold Plus-medlemsnumret angetts (är på Presidents Circle-nivå).
 
Kan man förlänga en hyra på helgen?



Har återlämning söndag 16:30, men skulle gärna betala lite för att kunna lämna måndag 07:00.



Hertz har ett formulär, https://www.hertz.se/p/forlang-hyra, men det står att det behandla av kundtjänst, som bara har öppet på vardagarna.



Dessutom verkar det som man skall förbinda sig innan man vet priset. Citat:



• Om bilen är tillgänglig för de önskade extradagarna görs en förlängning direkt. Det innebär att vi reserverar eventuellt tillkommande kostnad (dygnskostnad+tillval) på det betalmedel som ligger inne på hyran samt skickar ut ett nytt hyresunderlag för er att signera på distans.



Någon som vet om det finns något sätt att göra detta? Är det någon ide att försöka ringa till Arlanda?



(Hyrt i Uppsala, Thrifty via SAS Car Rental.)
 
Från den sidan: ”Om ditt hyresavtal går ut inom de närmsta 24 timmarna ber vi dig att ringa Hertz bokningscentral på 0771-211 212 (tonval 3 för pågående hyra) för att förlänga.”



Hade bara ringt så löser det sig säkert smidigt.
 
ExecExplorer skrev:Från den sidan: ”Om ditt hyresavtal går ut inom de närmsta 24 timmarna ber vi dig att ringa Hertz bokningscentral på 0771-211 212 (tonval 3 för pågående hyra) för att förlänga.”Hade bara ringt så löser det sig säkert smidigt.Klicka för att utvidga...
"Tack för att du kontaktar Hertz. Våra öppettider är helgfria vardagar 8-16"
 
Back
Top