Hertz på Miami flygplats och Gold 5 star/Amex Platinum - välja vilken klass?

jonah

New member
Jag undrar om någon av er har erfarenhet vilken klass som genererar bäst chans till uppgradering på just denna flygplats, om man vill ha en relativt stor och bra bil? Finns det några tips och råd att tillgå?

Övriga erfarenheter av Hertz MIA?

Har ingen riktig koll på vilken klass som genererar bäst uppgraderingschans trots många besök i MIA. Som Gold 5 Star så åker du direkt ner till bilarna och din bil står färdig för dig. Väldigt smidigt. Det finns också ett Gold 5 Star-kontor på nedervåningen där man kan gå in och be om annan bil om man inte är nöjd med den man blivit tilldelad.

Har hyrt bil ett flertal gånger på MIA och är av samma uppfattning som khybner, väldigt smidigt. Är också Gold 5 Star och i början bokade jag grupp L och försöka bli uppgraderad till L4 vilket var den bil kategori jag ville ha. Blev ofta ett nej (4 av 5 gånger) så numera bokar jag grupp L4 direkt. Sist jag bad om att få byta inom samma grupp så fick jag en helt ny Ford explorer med tv i baksätet till barnens stora nöje. Det har aldrig varit något problem att byta bil inom samma bokningsgrupp om jag inte varit nöjd med den som var förutbestämd åt mig. Har som sagt tyvärr ingen erfarenhet av vilken grupp som ger ökad uppgraderingsmöjlighet förutom att jag upplevt att det inte funkat för mig.

Tyvärr ska du nog inte hoppas på förmycket om du inte siktar på en full-size, för Five stars säjer:

"Kostnadsfri uppgradering gäller vid bokning av bilgrupp: Compact eller Intermediate"

Ska nu i eftermiddag till Miami och hyra bil på flygplatsen. Är Hertz Gold 5 star.

Jag kan meddela senare om det blev uppgradering eller inte.

Där ser man. Kontoren i Stockholm verkar vara ganska generösa ibland och går utanför reglerna, men kanske jag har haft tur.

Jag har bokat grupp Q4 nu, men vill helst ha L eller L4.

Ser fram emot din återkoppling @Xilan

Jag hade samma önskemål och bokning som du men ändrade förra veckan bokning från Q4 till L. Återstår att se om vad det blir.

Nu en timme till boarding här i Chicago.

Jag har hyrt på MIA ett antal gånger och det är nog det värsta Hertz-kontoret jag har upplevt. De försöker ALLTID lägga på tilläggsförsäkringar och andra onödiga prylar. Senast jag hyrde där så ljög de vad en kostnad på 160 USD var (efter 10h flygning och en trött 2,5 åring så läste jag inte riktigt så jag får ju skylla mig själv). Jag upptäckte detta sen vid inlämning. Svaret jag fick av kvinnan som tog emot bilen var "they try every trick in the book upstairs" med ett skratt. Hon var den absolut trevligaste Hertz-anställda jag träffat på MIA, vilket jag även nämnde.

Otroligt smidigt som Guldmedlem var det.

Jag hänvisades ner i garaget direkt via skyltar. Där nere stod en kvinna med en surfplatta och frågade efter namn. Hon knappade lite och informerade sedan att min bil stod på plats 432. En personal tyckte att vi hade mycket och hjälpte mig till bilen. "This is your car. Take care now." Nyckeln satt i.

Sedan var det bara att packa in sakerna och vid utpassagen visa upp sitt körkort.

Ingen uppgradering.

Xilan skrev:Otroligt smidigt som Guldmedlem var det.Jag hänvisades ner i garaget direkt via skyltar.Klicka för att utvidga...
Suveränt! Tack för recensionen! Jag antar att du hade även förbetalt din bokning? Det lutar nog mot att jag lägger till några hundralappar till en högre klass då..

Edit: Vilken bil fick du förresten?

Är helnöjd med Hertz på MIA I princip behöver du ingen kontakt alls med någon förutom sista "kuren" då när du kör ut, bara gå direkt till disken där ditt namn visar vilken plats bilen står på, sen bara lasta I och köra ut,

är 5 star och har blivigt uppgraderad ett par ganger då ex vis från Suburban till Escalade eller Nissan till 300C

Ni som bokat i L4, vilka bilar har ni fått?

Står i valet att hyra en L4 på Hertz eller ffar (full size, tahoe) på Alamo, samma pris. Alamo lockar.

Hyrde av Alamo (förbetalt) i februari. Trevlig personal ! Beskedet var att åk ner till parkeringen

och välj den modell som passar er. Då väskorna (anpassade för shopping) var rätt stora så

kunde vi prova var det fungerade bäst. Vi blev även erbjudna att ta en van om vi så önskade

men det blev en Jeep till slut.

Nån som har erfarenhet av Budget på MIA?

Vi har bokat en LINCOLN MKS FWD men tänkte försöka köpa en uppgradering på plats.

JohnR skrev:Ni som bokat i L4, vilka bilar har ni fått?Står i valet att hyra en L4 på Hertz eller ffar (full size, tahoe) på Alamo, samma pris. Alamo lockar.Klicka för att utvidga...

Jag bokade L4 i Miami i Mars förväntade mig en Chevrolet Tahoe fick istället en Toyota Sequoia , stor bil var det allt med gott om plats men inte lika väl utrustad som en Tahoe jag hade från Avis i Miami förra året

Är just nu i Texas och bokade en L4 i Houston, förväntad Ford Explorer en vecka innan ankomst ändrat till en Nissan Pathfinder, ok bil så här långt men igen inte lika välutrustad bil som en Tahoe

nissefalk skrev:Jag bokade L4 i Miami i Mars förväntade mig en Chevrolet Tahoe fick istället en Toyota Sequoia , stor bil var det allt med gott om plats men inte lika väl utrustad som en Tahoe jag hade från Avis i Miami förra åretÄr just nu i Texas och bokade en L4 i Houston, förväntad Ford Explorer en vecka innan ankomst ändrat till en Nissan Pathfinder, ok bil så här långt men igen inte lika välutrustad bil som en TahoeKlicka för att utvidga...

Hör inte Tahoe till kategorin T ?

Explorer och Durango tycker jag är OK om man kan få i kat L4. Jag har fått en CX9 en gång och den var OK även jag helst kör amerikanskt när man är i staterna.

JohnR skrev:Ni som bokat i L4, vilka bilar har ni fått?Står i valet att hyra en L4 på Hertz eller ffar (full size, tahoe) på Alamo, samma pris. Alamo lockar.Klicka för att utvidga...
Bokade L4 och hade efterfrågat en Ford Explorer, men fick en tråkig Dodge Journey efter mycket strul. När jag anlände stod en liten Kia på platsen. Efter 30 minuters krångel och tjat på kvinnan i kassan nere i garaget så fick de till slut fram Dodgen.

Otrevliga, fel bil och långt ifrån guldservice är min sammanfattning av Hertz MIA. Nästa gång blir det något annat bolag...

JohnR skrev:Hör inte Tahoe till kategorin T ?Klicka för att utvidga...

Ja så kan det nog vara, jag tror det var så att jag var på väg att boka en L4 men vid checkout fick jag ett riktigt bra pris för en T istället så hade då förväntat mig en Tahoe som det stod men blev Toyotan ifråga

Back