"Hittar inte bokningen" vid online check-in

nollbit

New member
Jag och min fru ska flyga SK2938 idag (Olbia - Stockholm).

Jag noterade häromdagen att ingen seatblock utförts i Plus och nu när jag försöker checka in så får jag "hittar inte bokningen". Jag har kollat bokningen på https://classic.checkmytrip.com och där ser den okej ut.

Jag är inte speciellt oroad än så länge, men är det någon som vet vad detta kan bero på? IT-strul eller potentiellt problem med flighten?

Jag har haft det problemet ibland i appen.

Är det samma problem på hemsidan?

Jag tror du kan ringa och checka in, kanske lika bra att kolla upp det så det inte blir någon överraskning på flygplatsen.

Är det någon som vet varför man inte kan checka in online på alla SK-flighter? Är det säkerhetskontrollerna på dessa flygplatser som inte klarar av det?

Sahlen skrev:Är det någon som vet varför man inte kan checka in online på alla SK-flighter? Är det säkerhetskontrollerna på dessa flygplatser som inte klarar av det?Klicka för att utvidga...
För ett par år sedan fick jag ang Chania svaret att flygplatsen har sitt eget system. Alicante accepterade tidigare inte mobila boardingkort. Finns säkert fler skäl.

Jag hade samma problem förra veckan i Split. Funkade inte i appen och funkade inte i self-check in-automaterna på flygplatsen, som ändå fanns för SAS. Så upplever inte att det var ett generellt SAS-problem just på den flygplatsen. Funkade dock problemfritt att checka in i en desk. Fick ingen förklaring på plats iaf.

EDIT: Ser ju att split var med på den där listan ovan. Men då är det ju märkligt att det ändå fanns incheckningsautomater på plats om det inte verkar fungera för SAS?

Samma problem från Split, funkade dock checka in via splits flygplats hemsida...

(Sido notering, split flygplats har alla bolag samma check in diskar...aningen rörigt och stökigt vid peak....då köerna går utanför incheckningshallen)

@EkstromChris: Var det SAS egna incheckningsautomater eller flygplatsens generiska?

Jag skulle kunna tänka mig att det antingen är handlingagenterna som inte klarar av SAS web-checkin eller som @Agö skriver ovan; flygplatsens egna begränsningar som gör att samtliga bolag hanteras i flygplatsens handlingsystem och då fungerar i stort sett inga av flygbolagens egna incheckningssystem.

AABack2ARN skrev:@EkstromChris: Var det SAS egna incheckningsautomater eller flygplatsens generiska?Jag skulle kunna tänka mig att det antingen är handlingagenterna som inte klarar av SAS web-checkin eller som@Agöskriver ovan; flygplatsens egna begränsningar som gör att samtliga bolag hanteras i flygplatsens handlingsystem och då fungerar i stort sett inga av flygbolagens egna incheckningssystem.Klicka för att utvidga...

Det var flygplatsens generiska. Men det verkade dock vara standardförfarande att man skulle checka in där, stod en kvinna i entrén och hänvisade mig till automaterna när jag sa SAS. Om det inte brukar fungera så borde hon rimligen hänvisat mig till desken direkt. Tycker jag.

Back