Man kan inte se tillgänglighet utan att ha bokat den flighten. Men man kan söka awards vilket ger en fingervisning om tillgängligheten även om just eVouchers kan vara både bättre eller sämre. När man har ett hum så kan man antingen ringa M&M och fråga (de kan ju då säga tex att om du åker dagen före eller via MUC istället för FRA så finns det) eller först boka med möjlighet att avboka inom 24h om det inte går igenom. Tänk dock på att du måste ha köpt business för att kunna uppgradera till First och att det kostar 2 vouchers per väg.Erik M skrev:Så hur gör man för att hitta flighter där det sannolikt går att uppgradera till First med voucher?Klicka för att utvidga...
Fredah skrev:Man kan inte se tillgänglighet utan att ha bokat den flighten. Men man kan söka awards vilket ger en fingervisning om tillgängligheten även om just eVouchers kan vara både bättre eller sämre. När man har ett hum så kan man antingen ringa M&M och fråga (de kan ju då säga tex att om du åker dagen före eller via MUC istället för FRA så finns det) eller först boka med möjlighet att avboka inom 24h om det inte går igenom. Tänk dock på att du måste ha köpt business för att kunna uppgradera till First och att det kostar 2 vouchers per väg.Lycka till!Klicka för att utvidga...
Är du i waitlist så går det igenom automatiskt.toer00 skrev:Kan man kasta in dessa 2 vouchers i sista stund, dvs om det finns ledigt i F när man checkar in…?Klicka för att utvidga...
Går det att boka SQ suites med e voucher? Går knappt att boka med krisflyer….Tevyn skrev:Någon som lyckats eller hört om någon som lugnats användes för uppgradering till SQ Suites?Klicka för att utvidga...
Jag ska testa för min resa i februari. Inte fått tummen ur att ringa senator linan ännu dock.Tevyn skrev:Någon som lyckats eller hört om någon som lugnats användes för uppgradering till SQ Suites?Klicka för att utvidga...
Vilket telefonnummer är det till senator hotline?SK989 skrev:Har två e-vouchers och tänkte använda dem för uppgradering inom Europa. Inte det bästa värdet kanske men jobbet pröjsar inte för business inom Europa och varför inte använda dem på två kvällsflyg hem från Wien så att man garanterat inte får någon bredvid sig, tänkte jag. Försökt då och då under en vecka för att göra det på nätet men det har aldrig gått. Alltid fel av något slag. Så till slut ringde jag LH Senator Hotline och hamnade i Indien. De svarade direkt och började greja med saken - vilket tog kanske 3 -4 minuter då jag fick beskedet att uppgraderingen på kvällsflyg 1 från Wien var bekräftad och när det gällde kvällsflyg 2, d.v.s. på en annan dag, så fick jag beskedet att jag var satt på väntelista i business eftersom det inte fanns lediga platser där. Efter några dagar (idag) kunde jag se i appen att även uppgraderingen på kvällsflyg 2 till business var bekräftad och jag kunde välja säte.Det enklaste verkar alltså vara att ringa in och få det ordnat.Klicka för att utvidga...
+49 69 86799666intressenten skrev:Vilket telefonnummer är det till senator hotline?Klicka för att utvidga...
Det tyska numret som @henke12 nämnde är säkert riktigt men jag ringde 08-614 15 40.intressenten skrev:Vilket telefonnummer är det till senator hotline?Klicka för att utvidga...
ExaktSK989 skrev:Det tyska numret som@henke12nämnde är säkert riktigt men jag ringde 08-614 15 40.Klicka för att utvidga...