Chicago var störst 2014 betr aircraft movements men inte antal passagerare.SeaPlanePilot skrev:7 rätt. Atlanta största flygplatsen?? Har trott att Chicago är störst...Klicka för att utvidga...
Enligt Wikipedia låg DXB på 6:e plats 2014.011430121 skrev:10 rättNu var Dubai inte med, har jag drömt eller inte skulle vilja sagt att Dubai numera är värdens största flygplats när det gäller antalet pax.Klicka för att utvidga...
ACervin skrev:verkar som man hängt skapligt mycket på BC, 10 av 12. 17 h flygningen SIN-JFK är ju nedlagd!Klicka för att utvidga...
@David, jag måste försöka rädda mitt varumärke lite, jag läste inte artikelen så noga i januari, men Dubai är världes största flygplats med utrikespassagerare. Dubai går om London – blir världens största flygplats | SvDDavid skrev:Chicago var störst 2014 betr aircraft movements men inte antal passagerare.List of the world's busiest airports by aircraft movements - Wikipedia, the free encyclopediaEnligt Wikipedia låg DXB på 6:e plats 2014.List of the world's busiest airports by passenger traffic - Wikipedia, the free encyclopediaKlicka för att utvidga...