Hur går det för linjen Arlanda -Los Angeles?

avgeek

New member
Jag har kollat lite random datum och det verkar inte sälja slut ofta i C och undrar om någon har insider-info på hur det faktiskt går för den här linjen? Den är ju ny men hade varit tråkigt om de behöver avsluta den igen..

Avgeek skrev:Jag har kollat lite random datum och det verkar inte sälja slut ofta i C och undrar om någon har insider-info på hur det faktiskt går för den här linjen? Den är ju ny men hade varit tråkigt om de behöver avsluta den igen..Klicka för att utvidga...
@flum åkte i affärsklass i helgen. 17 pax tror jag i C varav flera CUs.

Jag är lite orolig men förhoppningsvis har SAS (råd att ha) tålamod. Har åkt två gånger och för två veckor sedan var det bara 149 pax ut på söndagen..

LAX känns inte som någon transferdestination så frågan är om det tillräckligt mycket folk som har det som sin slutdestination, som SFO, för att fylla planen. Å andra sidan tänkte jag med viss skepsis så om ARN-HKG också och den verkar ju gå som tåget så man har uppenbart för lite data för teorierna.

Paby skrev:Jag är lite orolig men förhoppningsvis har SAS (råd att ha) tålamod. Har åkt två gånger och för två veckor sedan var det bara 149 pax ut på söndagen..LAX känns inte som någon transferdestination så frågan är om det tillräckligt mycket folk som har det som sin slutdestination, som SFO, för att fylla planen. Å andra sidan tänkte jag med viss skepsis så om ARN-HKG också och den verkar ju gå som tåget så man har uppenbart för lite data för teorierna.Klicka för att utvidga...
Den riktiga semestersäsongen har inte dragit igång ännu. Och betänk att många bokar låååångt i förväg dvs innan linjen äns fanns.

Cristoffer Cedergren skrev:Den riktiga semestersäsongen har inte dragit igång ännu. Och betänk att många bokar låååångt i förväg dvs innan linjen äns fanns.Klicka för att utvidga...

Jag tror inte SAS tanke var att starta en semestersäsongslinje, och att många bokar långt i förväg gäller även HKG och SFO. Trots det har dom haft jättefin load ända sedan start.

Min hemresa om ca 2 veckor finns de 1 plats till försäljning i de tre högsta bokningsklasserna så det tyder på rätt bra beläggning.

Hur ser det ut för övriga linjer i april / maj? Fyller väl inte planen direkt ofta. Med bra cargo behöver de inte ha fullt för att tjäna på rutten.

Paby skrev:LAX känns inte som någon transferdestination så frågan är om det tillräckligt mycket folk som har det som sin slutdestination, som SFO, för att fylla planen. Å andra sidan tänkte jag med viss skepsis så om ARN-HKG också och den verkar ju gå som tåget så man har uppenbart för lite data för teorierna.Klicka för att utvidga...

Om man ska till Silicon Valley så är ARN-LAX-SJC ett alternativ.

skoeld skrev:Om man ska till Silicon Valley så är ARN-LAX-SJC ett alternativ.Klicka för att utvidga...

Nja, då föredrar jag SFO och hyrbil. Det går snabbare och är enklare än att byta plan i LAX. Du måste ju ändå ta en hyrbil från SJC.

När jag åkte 15 och 18/4 var det fullt i C och nästan fullt i övriga kabiner.

Dagens flight har 1 plats ledig i businessclass (8F).i plus är det 40 säten upptagna enligt appen. Jag hade seq 190 ungefär när jag checkade in 2h innan.

Beläggningen långt fram är bra med andra ord. Hoppas min seatblock på 20B håller sig.

Jeg fløj den 2 gange i april og den var godt belagt på alle flyvningerne. Jeg havde en der var 100% fyldt og de andre var både Go og Business fyldt mens Plus var fyldt omkring 40-50 %.

palmen skrev:Vet inte exakt när dessa landar, även 3 flighter från Japan med JAL och ANA...Klicka för att utvidga...
SAS flight från Arlanda landar Los Angeles kl 12:15 enligt tidtabell.

Följande widebody flighter landar före SAS flight.

11:00 UA033 från Tokyo

11:00 NH006 från Tokyo

11:00 DL284 från Tokyo

11:10 CX884 från Hong Kong

11:10 TN008 från Papeete

11:20 JL062 från Tokyo

11:35 AA170 från Tokyo

11:45 KL601 från Amsterdam

11:45 JL060 från Osaka

Fem flighter från Tokyo inom en timme så det kan ta tid...

Dr. Miles skrev:SAS flight från Arlanda landar Los Angeles kl 12:15 enligt tidtabell.Följande widebody flighter landar före SAS flight.11:00 UA033 från Tokyo11:00 NH006 från Tokyo11:00 DL284 från Tokyo11:10 CX884 från Hong Kong11:10 TN008 från Papeete11:20 JL062 från Tokyo11:35 AA170 från Tokyo11:45 KL601 från Amsterdam11:45 JL060 från OsakaKlicka för att utvidga...
Hahaha. Vad är den sammanlagda summan passagerare vid 100 procent beläggning?

JL60 och JL62 var det som de ropade efter i kön i alla fall. Kanske inte var koreaner trots allt, får be om ursäkt för det antagandet.

Back