anders-%C3%96stling
New member
Amex EB Elite kort. Vet inte vad problemet är, långsamma och dålig koll är väl vad jag hänger upp mig på.
Riktigt bra som du kan läsa mer om här.miramax skrev:Hur har er kort-reseförsäkring fungerat i praktiken?Klicka för att utvidga...
Diners.mtlmr skrev:Vilket kort? Vad krånglade de kring?Klicka för att utvidga...
Inte så imponerad jag heller av Elites serviceinställning. Var i Spanien förra veckan och drog på en riktigt ordentlig magsjuka. Ringde deras nummer och fick prata med en nonchalant kille som skrattade åt mig när jag frågade om de hade information om vårdinstanser i närmsta större stad (Malaga) trots att det står så fint i avtalet att de bistår med sådan information. Kunde dessvärre inte riskera att läggas in i Spanien och dra på mig MRSA så jag fick ta mig hem med en Go Light-biljett som jag nu inte kommer få tillbaka pengarna för.Anders Östling skrev:Amex EB Elite kort. Vet inte vad problemet är, långsamma och dålig koll är väl vad jag hänger upp mig på.Klicka för att utvidga...
Anders Östling skrev:Jag fick avbryta/ställa in en Londonresa pga akut sjukdom för några veckor sedan. Har kontaktat Amex/Solid (har Elite) och skickat in alla begärda handlingar. SKulle fått besked inom 5 dagar. Efter 10 dagar kontaktar jag dem igen och får ny begäran om att "svara på tre frågor". Alla dessa tre var redan besvarade för 10 dagar sedan längre upp i samma mejl! Blev tvärförbannad och ringde upp dem igen och bad och få tala med handläggaren. Detta var vid lunchtid och jag fick veta att hon gått för dagen. Så nu, ytterligare 3 dagar senare och efter att ha svarar på samma frågor IGEN så har jag inget besked från dem. Urkasst IMO och jag kommer att kontakta Amex och berätta vad jag tycker efter midsommar.Så mitt betyg är än så länge en överkorsad bålgeting (av fem).Klicka för att utvidga...
Eftet fem veckors pingpong med nonsenssvar från Solid så tröttnade jag och kontaktade Amex direkt. Detta var vid 10-tiden i fredags. Efter lunch får jag mejl från Solid med besked att pengarna kommer nästa vecka. Slump?Stefan62 skrev:Hur har det gått?Klicka för att utvidga...
Ja.Kevinator skrev:Som nubi till Amex Elite, är Solid Amexs försäkringsgivare?Klicka för att utvidga...
Jag vill minnas att även kortförsäkring från SAS EuroBonus DinersClub och hemförsäkring hos if och TryggHansa hade liknande villkor när det gäller personförsening.DanielKif skrev:Jag fick idag ett positivt (för min del) besked från Trygg Hansa, som SAS Mastercard använder sig av. Min senaste utlandsresa var betald med det kortet och hemresan var kraftigt försenad och vi fick övernatta i Bryssel istället för att komma hem."Tack för din anmälan.Vi har nu ersatt dig med 2000 kronor då du blev försenad i längre än 4 timmar vid avresa.Ersättningen finns tillgänglig på angivet konto inom en vecka."Ett liten notis: SAS MC ersätter avreseförsening. De bryr sig inte om hur försenad man är på destinationen. De tittar enbart på starttiden och man behöver vara minst 4h försenad för att lägsta ersättning 500:- per person skall betalad ut.Vi var 4 personer och fick 500:- per person.Klicka för att utvidga...