Hur mycket jag har hos olika program:
American Airlines AAdvantage: ca 25.000 miles
Avianca LifeMiles: ca 190.000 miles
British Airways Executive Club: ca 140.000 avios (stor del av dem är från bmi Diamond Club tiden)
Delta Skymiles: ca 50.000 miles
Qantas Frequent Flyer: ca 68.000 poäng
SAS EuroBonus: ca 70.000 poäng
United Mileage Plus: ca 65.000 miles
US Airways Dividend Miles: ca 220.000 miles
Det finns strö poäng/miles på bl a ANA Mileage Club och Cathay Pacific Asia Miles men det räknar jag inte med i listan.
Andras konto som jag förvaltar ingår inte i listan.
Strategi:
American Airlines AAdvantage: jag sparar dem för bonusresa intra Asien eller Mellanösten-Asien.
Avianca LifeMiles: jag använder dem när jag behöver att boka okomplicerad enkelresa.
British Airways Executive Club: jag använder avios för korta och dyra flygningar.
Delta Skymiles: jag sparar dem för mina släkts bonusresor mellan Japan-Sydkorea (15.000 miles i Economy class)
Qantas Frequent Flyer: jag väntar på tillfälle att använda 65.000 poäng på Cathay Pacific bonusresa Bangkok-Singapore-Hong Kong-Taipei-Tokyo enkel i Business class. Alternativt kan jag spara till 75.000 poäng och använda dem för Emirates First mellan Stockholm-Dubai men det känns roligare med Cathay Pacific för min del.
http://www.gcmap.com/mapui?P=bkk-sin-hkg-tpe-nrt&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
SAS EuroBonus: jag sparar 70.000 poäng för min Amex 2-4-1 voucher till Asien i Business class för en person.
United Mileage Plus: jag sparar dem för krissituation alternativt för bonusresor mellan Asien-Oceanien.
US Airways Dividend Miles: för komplicerad bonusresor med många inom 24 timmars layover.