Jag har inte flugit longhaul med SAS sedan november 2019 (före pandemin) då jag flög i SAS GO till Hongkong.
Det hände dock att jag vid några tillfällen flög PLUS och jag har för mig att man fick välja mellan två olika måltider. Inte sällan var den ena fisk.
Minns jag rätt? Hur är det nu?
Anledningen till min fråga är att jag ska flyga till New York i höst, i PLUS och jag äter enbart vegetariskt och fisk.
Oftast brukar jag resa i GO och då boka specialmat. Då blir det garanterat vegetariskt eftersom fisk inte går att välja specifikt. Men om jag nu har chansen att få fisk så tar jag gärna den.
Jag vet att det aldrig finns garantier om man inte bokar eller betalar för dem specifikt, men jag tänkte ändå försöka får en uppfattning om hur det "brukar" vara så kan jag sedan bestämma mig för om det är värt att chansa. Jag har ju också lärt mig att med specialmat i bokningen så har man oftast diskvalificerat sig för eventuella uppgraderingar.
Ser fram emot att höra era färska erfarenheter om maten i PLUS på longhaul, kanske t o m specifikt New York.