Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

GOTBound skrev:Jag har läst igenom tråden >2017 delen för att göra en avgränsning.På fredag gör mig min första SAS Plus intra-Euro flygning sedan 2015 (även min första intra-Euro med SAS sedan 2015), jag flyger ARN-LHR, så jag kan inte referera till tidigare Plus upplevelser.Jag har ingest tier status hos SAS.Flyget flygs av SAS Ireland.Resan är ren leisure resa och jag tänkte dra full "fördel" av att flyga i Plus, jag ansluter från GOT så fasttrack på ARN är n/a, lounge blir Pontus (om jag hinner med detta annars blir det ett snabbesök i Swedavia loungen efter passkontrollen). Det är ombord på flyget som jag kan använda Plus fördelarna.Ni som reser med frekvent med SAS, förväntas jag beställa alla dryck på en gång eller är det kutym att gå fram till galley och be om mer "fika" alt. "plinga", jag får uppfattning att det ibland är som "soup-Nazi" avsnitt i Seinfeld när det gäller SAS service i Plus.Utöver kuben, kan jag även beställa snacks och annat sött complementary eller är det en tier förmån?EKKlicka för att utvidga...
Eftersom du har tur och flyget utförs av SAS Irland så kommer du förmodligen att uppleva en högre servicenivå än med SAS mainland, så Enjoy your flight!

mha321 skrev:Nej där ingår det normalt.LCCer. Level, Norwegian, wow (medans de fans), Iceland air (i lägsta klasser) osv.Klicka för att utvidga...
Norwegian har faktisk vin eller øl inkludert i måltidet på økonomiklasse på long haul.

TDB skrev:Norwegian har faktisk vin eller øl inkludert i måltidet på økonomiklasse på long haul.Klicka för att utvidga...
Å andra sidan måste man på Norwegian betala cirka 550 SEK extra för att överhuvudtaget få någon mat i lägsta prisklass Low Fare (motsvarande SAS Go light)

KalleSus skrev:Å andra sidan måste man på Norwegian betala cirka 550 SEK extra för att överhuvudtaget få någon mat i lägsta prisklass Low Fare (motsvarande SAS Go light)Klicka för att utvidga...
Eller med bagasje , setereservasjon og mat drikke som andre ville sagt.

Så den stora frågan är vad ingår egentligen i SAS plus longhaul? har hört mycket om att dom ofta ändrar sortimentet på dom här flygningarna!

Resenaren55 skrev:Så den stora frågan är vad ingår egentligen i SAS plus longhaul? har hört mycket om att dom ofta ändrar sortimentet på dom här flygningarna!Klicka för att utvidga...

Just nu får du välja vad du vill från menyn som finns ombord - snacks, dryck osv.

Kan väl omöjligen vara så att man pröjsar typ 20k för biljetter och man inte ens får gott och blandat?

gick f.ö att be om både det och marabou utan problem när jag flög plus förra veckan.

Försökte få en påse chips när jag flög till Miami sist i Plus, men fick svaret att det får man köpa i så fall.

Det var sista gången jag bokade och betalade för Plus. Likaså fungerade inte internet alls,

och ingen kompensation får man då det ingår i biljetten. Hade jag åkt ekonomi och betalt för internetuppkoppling,

hade jag fått pengarna tillbaka. Maten upplevde jag som ungefär samma. Om man verkligen värdesätter lite extra utrymme

så är väl Plus ok, men annars kan man lika gärna åka ekonomi. De extra pengar SAS tjänat på mig i Plus

är det slut med. Antingen åker jag Business eller GO. Plus är för mig en död produkt.

Back